Algemene Ledenvergadering 12 maart 2016

Algemene Ledenvergadering 2016 met aansluitend een lezing door Marnix Bakker over Rosa spinosissima

Het bestuur heeft het genoegen u uit te nodigen voor de Algemene Ledenvergadering 2016 die op zaterdag 12 maart 2016 zal plaatsvinden op Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt in Beesd.

Programma

10.15 – 11.00 uur Aankomst en ontvangst met koffie of thee en een Betuws appelrondje.

11.00 – 12.00 uur Algemene Ledenvergadering

12.15 – 13.30 uur Rosa spinosissima: ‘alleen als het ijskoud is?’

Ons medelid Marnix Bakker zal een lezing over vroegbloeiende rozen verzorgen.

Met de aanplant van deze rozen kan de bloeiperiode in uw rozentuin wellicht met zo’n vier tot zes weken worden vervroegd. In zijn verhaal neemt hij ons mee naar de wilde duinrozen van het huidige Ameland en de daarvan afwijkende, aangeplante, duinrozen in het Lauwersmeergebied. Via Schotse tuinrozen maakt hij een uitstapje naar de kleine ijstijd en gaat de lezing via de Frühlingsrosen van Kordes naar het Altai gebergte in Rusland om vervolgens in ons eigen land de wolharige neushoorn op het spoor te komen. Wat dat laatste met rozen te maken heeft, zult u die middag ontdekken.
Marnix Bakker ontwikkelde zich na zijn studie biologie tot amateur rozenteler, natuurfotograaf en spinosissima liefhebber en kijkt graag over de schutting van verschillende disciplines heen om zo te komen tot een frisse kijk op bijvoorbeeld soortdefinities en de functies van rozenstekels. Hij zal zijn betoog ondersteunen met vele rozenfoto’s van rassen die u misschien nog niet eerder heeft gezien.

13.30 uur Lunchbuffet

Kosten en aanmelding

De kosten voor de Algemene Ledenvergadering zijn voor rekening van de Nederlandse Rozenvereniging. De kosten voor de lunch bedragen € 19,50 p.p. Betaling via de penningmeester t.n.v. Nederlandse Rozenvereniging te Rotterdam op bankrekeningnummer NL06 RABO 0343 6720 14 NL90 INGB 0001 3452 45 onder vermelding ‘Algemene Ledenvergadering 2016’ en lidnummer. Aanmelding, ook als u alleen aan de Algemene Ledenvergadering en niet aan de lunch wilt deelnemen, graag uiterlijk 1 maart 2016 bij Lianne Nouwens per e-mail lianne.nouwens@xs4all.nl, telefonisch 06-51223374 of via onderstaand formulier.

Eventuele dieetwensen kunt u bij uw aanmelding doorgeven.

Stukken

De volgende stukken zijn vanaf 10.15 uur in de vergaderzaal beschikbaar:

• Notulen Algemene Ledenvergadering 2015
  • Jaarverslag 2015
  • Financiële stukken 2015/2016

Vanaf 1 maart 2016 zijn deze stukken via de website beschikbaar of aan te vragen bij de secretaris per e-mail lianne.nouwens@xs4all.nl of telefonisch 06-51223374.

Locatie en routebeschrijving:

Heerlijkheid Mariënwaerdt

’t Klooster 5

4153RC Beesd

Per auto
Vanuit ‘s-Hertogenbosch: – Rijksweg A2 richting Utrecht – afslag Beesd [afslag 14] – einde afslag rechtsaf – volg de weg (onder A2 door) – over spoor, direct links  – volg de weg (onder A2 door)  – zie beschrijving vanaf (*)
Vanuit Utrecht: – Rijksweg A2 richting ‘s-Hertogenbosch – afslag Beesd [afslag 14] – op de rotonde rechtsaf slaan, weg volgen – voor het spoor, rechtsaf slaan – volg de weg (onder A2 door) – zie beschrijving vanaf (*)
Vanuit Arnhem/Gorinchem (A15) – op verkeersplein Deil, afslag Utrecht (Rijksweg A2) – Rijksweg A2 richting Utrecht – afslag Beesd [afslag 14] – einde afslag rechtsaf – volg de weg (onder A2 door) – over spoor, direct links  – volg de weg (onder A2 door)  – zie beschrijving vanaf (*)
(*) Voor de vergaderlocaties, Mariënwaerdt, ‘t Klooster 5, Beesd: Langs Volvo terrein, bij station Beesd bocht naar rechts volgen T-splitsing rechts, eerste weg links, door de poort van Heerlijkheid Mariënwaerdt rijden, bij de eerste kruising rechtdoor, bij de tweede kruising rechtdoor, u bevindt zich nu op ’t Klooster. Voor Parkeren: volg de borden ‘P’ naar het parkeerterrein ca. 150 m. voorbij het kantoor en verdere bebouwing op ’t Klooster (parkeerterrein aan rechterzijde). Locaties worden op meerdere plaatsen met groene aanwijsborden aangegeven.

Per openbaar vervoer
Het dichtstbijzijnde treinstation is station Beesd. Van hieruit is het ongeveer 20 minuten lopen naar de vergaderlocaties. Vanaf het NS station Beesd loopt u links de laan in, bij de T-splitsing gaat u rechts en daarna de eerste weg links, loop door de poort van Heerlijkheid Mariënwaerdt bij de eerste kruising rechtdoor, bij de tweede kruising rechtdoor, u bevindt zich nu op ’t Klooster. Locaties worden op meerdere plaatsen met groene aanwijsborden aangegeven.

Aanmelden Algemene Ledenvergadering 2016

Bezig met versturen

Previous Uitnodiging nieuwjaarsbijeenkomst 23 januari 2016
Next Rozenreis naar Südbaden en Elzas 2016