Lidmaatschapsgegevens wijzigen of opvragen

Wie van rozen houdt…
is of wordt lid van de
Nederlandse Rozenvereniging

De liefhebbers van rozen hebben zich verenigd in de Nederlandse Rozenvereniging.

Onze ledenadministratie wil graag op de hoogte worden gebracht van wijzigingen in uw gegevens. Op deze wijze kunnen we onze administratie ‘up to date’ houden.
Dus gaat u verhuizen, heeft u een nieuw e-mailadres, of wilt u ook via automatische incasso gaan betalen, breng ons daarvan op de hoogte.

Bent u al uw gegevens kwijt of wilt u deze wijzigen?
Stuur dan een e-mail met uw vraag of wijzigingen naar secretaris@rozenvereniging.nl.
Wij zullen de gegevens zou spoedig mogelijk aanpassen of opnieuw verstrekken. Wij houden u op de hoogte.

Privacystatement

Nederlandse Rozenvereniging (NR) d.d. 28 april 2018

Vanaf 25 mei 2018 geldt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dat betekent dat vanaf die datum dezelfde privacyregels gelden in alle landen van de Europese Unie. De AVG geeft personen (leden of relaties van de NR) bescherming van hun (online) privacy en geeft aan het bestuur van de vereniging meer verantwoordelijkheden hiervoor zorg te dragen. De leden, relaties en toekomstige leden kunnen hier lezen hoe de vereniging omgaat met persoonlijke gegevens en privacy.

1. Persoonlijke gegevens en privacy

Na ontvangst van uw persoonlijke gegevens gericht aan het bestuur Nederlandse Rozenvereniging (NR) worden deze zorgvuldig beheerd voor het doel waarvoor deze zijn toegezonden.

Persoonlijke gegevens kunnen op drie manieren bij het bestuur van de NR binnenkomen.
Bij uw aanvraag lidmaatschap van de vereniging of door informatie aan te vragen:
1. Mondeling per telefoon of in gesprek tijdens een bijeenkomst/evenement of per brief;
2. Via het papieren aanmeldingsformulier ‘Welkom bij de Nederlandse Rozenvereniging’ (MEI 2017) om lid te worden;
3. Via de website www.rozenvereniging.nl kunnen personen zich aanmelden door een formulier in te vullen.
Informatie aanvragen – zie de invulvelden: rozenvereniging.nl/proefbulletin-aanvragen
Lidmaatschap van de vereniging aanvragen – zie de invulvelden: rozenvereniging.nl/lid-worden

Gegevens van personen die informatie vragen worden als zodanig gebruikt door de secretaris en/of penningmeester. Deze gegevens worden soms gebruikt om een herinnering te sturen met het voorstel om lid te worden van de vereniging. Drie maanden na eerste ontvangst worden deze gegevens gewist uit alle bestanden.

Gegevens van personen die het lidmaatschap hebben aangevraagd worden als zodanig gebruikt door de secretaris en/of penningmeester, ledenadministratie. De opgegeven gegevens worden opgenomen in de ledenadministratie. Na opzegging van het lidmaatschap worden de gegevens niet langer bewaard dan noodzakelijk, conform de wet vereist. De originele aanvraag via het formulier op de website wordt 2 jaar bewaard of na eerste verzoek direct verwijderd.

2. Ledenlijst Nederlandse Rozenvereniging

De secretaris en/of penningmeester of de persoon die de ledenadministratie verzorgt, gaat zorgvuldig om met deze lijst en maakt regelmatig een back-up.
De LEDENLIJST wordt niet verstrekt aan de leden.
De LEDENLIJST wordt niet verstrekt aan derden. Individuele adresgegevens worden niet aan derden verstrekt.

Vanuit de LEDENLIJST worden de verzoeken voor contributie verzonden en ontvangt de drukkerij de adressenlijst voor de verzending van het Rozenbulletin. De leden hebben recht op inzage van hun eigen gegevens.
Een verzoek voor inzage kan worden ingediend bij de secretaris of u kunt een wijziging doorgeven. Leden die hun email-adres aan de ledenadministratie hebben opgegeven ontvangen soms een herinnering per email voor komende evenementen of andere informatie. Wilt u geen emails ontvangen, geef dat door aan het secretariaat. Wilt u wel emails ontvangen van de vereniging, geef dan uw email-adres door aan de secretaris. Voor het functioneren van het vereniging, het bestuurswerk en/of werkzaamheden van de ingestelde commissies (leden van de binnenlandse reizen, Buitenlandse reizen, PR en Redactie) wordt, indien nodig, gebruik gemaakt van de LEDENLIJST.

Vragen over uw privacy kunt u stellen aan de secretaris van de Nederlandse Rozenvereniging via secretaris@rozenvereniging.nl

Het bestuur van de Nederlandse Rozenvereniging