Rozen planten in november

In de laatste week van oktober en in november kunnen we nog genieten van de laatste krachtige rozen en bottels. De rozenbloei loopt dus naar het eind en gelijk kunnen we nadenken over het ‘winter-klaar-maken’ van de border en eventueel het planten van nieuwe rozen.

Eind oktober en november zijn bij uitstek de maanden om nieuwe rozen te planten, hetzij uit een pot of struiken met kale wortels. In dit artikel vindt u verwijzingen over het planten en de nazorg. Van Ada van der Gaag kreeg ik de tip om eens naar de website Tuinadvies België te kijken en dat is de echt moeite waard.

Uiteraard vindt u op de websites van de gerenommeerde Nederlandse kwekers goede adviezen en kunt u er met vragen terecht voor een advies op maat. Hieronder enkele verwijzingen naar adressen voor het planten en andere aandachtspunten zoals de bemesting, het winter-klaar-maken en de voorjaarssnoei.

Veel plezier met de keuze uit het grote assortiment rozen én het planten.

Tuinadvies België

Lens Roses

Belle Epoque

De Wilde

De Bierkreek

Tuincentrum Lottum

Rozenrijk

Kijk ook onder de titel Informatie op de pagina’s Rozenkwekers, Verzorging rozen en Tips en Truuks van de Nederlandse Rozenvereniging.

De bijgaande 8 foto’s zijn genomen van 11 t/m 25 oktober 2017
Hans Homburg
25-10-2017

Previous Verslag Najaarsbijeenkomst Landgoed Huis Doorn op 23-09-2017
Next Nieuwjaarsbijeenkomst za 13 januari 2018 in Museum MORE te Gorssel

Koningin Máxima doopt nieuwe roos op 13 juni 2017 in Rosarium Winschoten

Tijdens het Symposium Dé Roos zal Hare Majesteit Koningin Máxima vanaf 13:45 uur in het Rosarium van Winschoten een nieuwe roos onthullen en dopen. Wanneer u dit middagbezoek wilt meemaken,

Gelukkig Nieuwjaar – Happy New Year!

De Nederlandse Rozenvereniging wenst u allen een gelukkig en mooi nieuw rozenjaar!

Evenementen en PR activiteit vereniging

Graag brengen we onder uw aandacht dat de NEDERLANDSE ROZENVERENIGING aanwezig is op verschillende evenementen in het land. Het overzicht voor de komende periode vindt u hier onder. De PR