Rozenbulletin

Rosarium Westbroekpark - 20160710Om hun pracht, geur en kleur, houden veel mensen van rozen. Zeer terecht, maar de verzorging schrikt ook vele mensen af. Rozenliefhebbers ontbreekt het vaak aan voldoende informatie. Glanzende tijdschriften geven soms hier en daar een paar tips, maar nooit zo uitgebreid en veelomvattend als het Rozenbulletin van de Nederlandse Rozenvereniging. Het is niet in boekhandel of kiosk verkrijgbaar. Vier keer per jaar wordt het aan de leden toegestuurd. Het is kleurig geïllustreerd en van de eerste tot en met de laatste pagina vol rozennieuws en deskundige adviezen o.m. van rozenkwekers, tuinexperts, botanici en ervaren medeleden.
Bijvoorbeeld over:

• aankoop rozen, het planten en bemesten op diverse grondsoorten
  • verzorging het hele jaar rond en snoeien van de verschillende groeivormen
  • combinaties met andere planten en omgaan met luizen en andere ‘plagen’.

Dit alles betreft zowel moderne als oude rozen. Wij beschouwen het Rozenbulletin dan ook als het hart van onze vereniging.
Op de pagina Rozenbulletin showmap vindt u een overzicht van enkele jaargangen.

Proefbulletin aanvragen

GRAAG ONTVANG IK HET GRATIS PROEFBULLETIN

Adverteren in het Rozenbulletin

Het Rozenbulletin verschijnt 4x per jaar: januari, april, juli en oktober. De kosten (2016) van een advertentie bedragen:

formaat 1 jaar (full colour) eenmalig (full colour)
1/4 pagina (h:5.5x b:19.3) € 240,- € 100,-
1/2 pagina (h:13.5x b:19.3) € 475,- € 200,-
1 pagina (h: 26.2x b:19.3) € 850,- € 400,-

Indien u een advertentie in het Rozenbulletin wilt plaatsen, kunt u hierover contact opnemen met de eindredactie:
eindredactie@rozenvereniging.nl
Wilt u tot plaatsing overgaan, geef dan aan welk formaat, voor hoe lang en de datum van ingang.
De eindredacteur / secretaris (Kitty Karis) zal u dan een advertentieovereenkomst sturen.

Persberichten, artikelen en advertenties ten behoeve van het Rozenbulletin

Persberichten, artikelen en advertenties ten behoeve van het Rozenbulletin worden door Kitty Karis in behandeling genomen:
eindredactie@rozenvereniging.nl

De aanleverdata Rozenbulletin voor jaargang 50 in 2018 zijn (onder voorbehoud):

Rozenbulletin 182: januari 2018, foto’s aanleveren voor 1 december 2017 en kopij voor 15 december 2017.

Rozenbulletin 183: april 2018, foto’s aanleveren voor 1 maart 2018 en kopij voor 15 maart 2018.

Rozenbulletin 184: juli 2018, foto’s aanleveren voor 1 juni 2018 en kopij voor 15 juni 2018.

Rozenbulletin 185: oktober 2018, foto’s aanleveren voor 1 september 2018 en kopij voor 15 september 2018.

Kopij inzenden voor het Rozenbulletin

Kopij inzenden aan de redactie: redactie@rozenvereniging.nl (bij voorkeur in Word .doc of .docx per e-mail).
Foto’s digitaal in een hoge resolutie sturen naar Els de Krijger (van tevoren even overleggen) én de ‘ondertiteling’ in Word .doc er bij: elsdekrijger@hotmail.com