World Rose News – mei 2018
25 april 2018 200 Views

World Rose News – mei 2018

Deze uitgave World Rose News van de WFRS met 48 pagina’s is gemaakt voor leden van de Nederlandse Rozenvereniging (aangesloten bij de World Federation of Rose Societies – WFRS). Wit u deze uitgave lezen? Stuur even een email aan secretaris@rozenvereniging.nl en u ontvangt de digitale versie.

Graag verwelkomen we u als lid van de vereniging zodat u deze uitgave ook kunt lezen. Het lidmaatschap bedraagt 30 euro per jaar.
U kunt zich aanmelden bij Kitty Karis, secretaris van de Nederlandse Rozenvereniging via de pagina Lid worden

Beste landen van de wereldfederatie van rozenverenigingen,

Er zijn veel intrigerende facetten in de wereld van rozen; edelstenen van kennis om te ontdekken, om je passie verder te verlichten. In de nieuwste editie van ‘World Rose News’ verklaart het onthullende artikel van Vilhjálmur Lúôvikkson de complexiteit van groeiende rozen in zijn geboorteland IJsland. Hans-Peter Mühlbach en Hanny Tantau nemen ons mee op een informatieve rondleiding om de jewell-box-geneugten van de rozentuinen van Luxemburg en België te verkennen. We zetten onze zoektocht voort om meer postzegels met een rozenmotief te ontdekken en die met een bijzonder historisch belang te ontgraven, aan de Wereldfederatie van rozenverenigingen.
Sheenagh Harris concentreert zich op de prachtige schoonheid van rozen, die een speciale Koninklijke band hebben voor de bevolking van Monaco.
En om onze honger naar de komende 18e World Rose Convention in Kopenhagen, ‘A Fairytale of Roses’, te stillen, brengen we een eerbetoon aan de familie Poulsen, wiens tovenarij de verbeelding van rozenliefhebbers generaties lang heeft geboeid.
Voor meer informatie over de 18e World Rose Convention kunt u eenvoudig inloggen op: www.wrc2018.dk

Helaas is dit de laatste editie onder het Editorship van Sheenagh Harris.
Opnieuw heeft Sheenagh een verbazingwekkende editie samengesteld, die echt het grote werk weerspiegelt van de Wereldfederatie van de rozenverenigingen.
Verspreid het dagboek alstublieft naar al uw leden en geniet ervan.
Ik hoop je te zien in Kopenhagen.

Met vriendelijke groet,
Derek Lawrence
Uitvoerend directeur WFRS

Van de redacteur World Rose News

Dit is het negentiende nummer van WRN sinds ik eind 2012 als Editor werd uitgenodigd. Het was een verhelderende 6 jaar, soms positief en soms niet. De Editor is kwetsbaar voor kritiek, maar de vele e-mails van dankbaarheid en aanmoediging maakten het allemaal zo de moeite waard. In het bijzonder genoot ik van het contact met de rosarians over de hele wereld. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk verschillende mensen uit verschillende landen van de wereld te laten deelnemen en ik hoop dat ze het als een eer en geen karwei hebben gezien.
Zeven pagina’s zijn gewijd aan de belangrijke rapporten van de voorzitters van de vaste commissies. Hier hebben we een goede verslaggeving over het bestuur van de WFRS – wat er achter de schermen gebeurt terwijl de wielen draaiende blijven.
Het stempelthema is voortgezet met nog eens zes landen die dit keer deelnemen. We hebben nu genoten van rozenzegels in vijf nummers van WRN met bijdragen van Australië, Bermuda, China, Denemarken, Luxemburg, Monaco, Nieuw-Zeeland, Slovenië, Zuid-Afrika, Uruguay en de VS – 11 van de 40 lidstaten.

Ik vind het teleurstellend dat er nog steeds een aantal landen zijn die alleen maar World Rose News op de website plaatsen. Om leden te interesseren voor de WFRS moeten ze informatie krijgen en de beste manier om dit te doen is ervoor te zorgen dat ze elk een kopie ontvangen in hun mailbox.

Aangezien dit mijn laatste redactie zal zijn, maak ik van de gelegenheid gebruik om de leden van het Publicatiecomité te bedanken voor hun geduld en tolerantie tijdens het lezen van World Rose News in de afgelopen 6 jaar en ook de vele bijdragen van artikelen en foto’s uit landen van de Federatie . Ik ben de leden uit landen met een andere taal bijzonder dankbaar, die ondanks moeilijkheden vrijwillig en enthousiast hebben deelgenomen.
Ik heb ook het voorrecht gehad om de laatste drie Triennials te bewerken – 2012, 2015 en 2018. Het is een enorme en belangrijke onderneming en ik ben dankbaar dat ik ben achtergelaten om te vermelden wat ik interessant en belangrijk vond, dit is de volledige samenvatting van de voorgaande drie jaar plus wat eerder was en daarom een ​​beknopte geschiedenis van de WFRS.
Ik wens de binnenkomende redacteur als een voldoening en bevrediging van een ambtstermijn zoals ik heb gehad, altijd in gedachten houdend dat we amateurs zijn die ons best doen voor de Federatie en de liefde voor de roos.
Sheenagh Harris
World Rose News Editor

Namens het bestuur van de Nederlandse Rozenvereniging bedanken we Sheenagh Harris voor al het werk van de afgelopen 6 jaar.
Dick Schenk, Kitty Karis, Leny Franken-Nuijten, Kees Mirande, Hans Homburg en Marga Verwer (internationale contacten)

Previous En we noemen hem Alexander
Next Mieke Smits - Rozenkoningin Lottum 2018

6-daagse Rozenreis naar het Oosten van Schotland van zondag 12 juli t/m vrijdag 17 juli 2015