20 mei 2017 1070 Views

Exclusieve excursie naar Wageningen op zaterdag 3 juni 2017

Het bestuur heeft het genoegen u uit te nodigen voor een exclusieve excursie op zaterdag 3 juni 2017.
Wij komen samen om 9:45 uur in het “Hof van Wageningen”, Lawickse Allee 9, 6701 AN Wageningen en nuttigen daar eerst een kop koffie of thee met wat lekkers. Vandaar vertrekken we om 10:15 uur naar “Het Depot“.

Het Depot

Het Depot is gelegen aan de Arboretumlaan 4, 6703 BD te Wageningen. We bezoeken daar op eigen gelegenheid het prachtig aangelegde en goede onderhouden Arboretum met ± 35 beelden. Om 11:00 uur gaat het museum open. Daar zijn zowel een permanente als tijdelijke tentoonstelling van ± 450 hedendaagse beeldhouwkunst te bewonderen.

Arbotetum Belmonte Wageningen

Het Arboretum is gelegen aan de Generaal Foulkesweg 94, 6703 DS te Wageningen. Om 12:30 uur wordt daar in het koetshuis een lunch geserveerd en om 13:30 uur gaan we onder leiding van de heer Piet Bakker en mevr. Marja Lemmers het Arboretum bezoeken. Het eeuwenoude landgoed met botanische tuin is in 1951 overgegaan naar de toenmalige Landbouwhogeschool, die het terrein als Arboretum heeft ingericht. In 2012 is het geheel ondergebracht in de Stichting Belmonte Arboretum (SBA) met als huidige directeur/ beheerder de heer Dedde Smit. Het Arboretum is prachtig gelegen op de Wageningse Berg en biedt aan de achterzijde een geweldig uitzicht over de Rijn. Naast de prachtige bomen heeft de tuin een geweldige Rododendron- alsmede een Rozencollectie. Mede met behulp van onze twee rondleiders is deze wereldberoemde rozencollectie in 2014 geheel verplant en gestructureerd, een enorme klus met een prachtig resultaat. Tevens kunnen we aanschouwen hoe onze donatie op de naambordjes is verwerkt.

Kosten en aanmelding

De kosten bedragen € 25,- p.p. Betaling t.n.v. Nederlandse Rozenvereniging NL90 INGB 0001 3452 45 onder vermelding Belmonte.
Aanmelding cq. betaling graag uiterlijk 17 mei 2017 bij penningmeester L. Franken-Nuijten.

Samenvatting programma

09:45 uur – Kopje koffie of thee in het “Hof van Wageningen”
10:15 uur – Vertrek naar “Het Depot” en bezichtiging arboretum bij “Het Depot”
11:00 uur – Bezoek Museum Het Depot
12:30 uur – Lunch in het Koetshuis van Belmonte Arboretum
13:30 uur – Rondleiding door Piet Bakker en Marja Lemmers.

Previous Koningin Máxima bezoekt Rosarium Winschoten
Next Evenementen en PR activiteit vereniging

PR activiteit voor nieuwe leden

Om de ledenwerving eenvoudig te maken is een brochure gemaakt met een “Welkom bij de Nederlandse Rozenvereniging”. De vereniging wordt hierin voorgesteld met de onderwerpen: Rozenbulletin, website en verenigingsactiviteiten. Met