Excursie 20 augustus 2016
29 juli 2016 1789 Views

Excursie 20 augustus 2016

Bezoek van de Hortus Botanicus in Leiden.

De Hortus Botanicus Leiden is de oudste botanische tuin van Nederland. Het oudste deel van de Hortus (1594) is de huidige Voortuin. Die is opnieuw ingericht met beplanting en een nieuwe kasconstructie: de Wintertuin. De Clusiustuin geeft een indruk van de Hortus rond 1600. In die tijd ontstonden banden tussen Nederland en Azië. De uitwisseling van planten en plantenkennis tussen deze twee culturen heeft zijn beslag gekregen in de Japanse tuin. De parel van de Hortus, Victoria amazonica, is te bewonderen in de Victoriakas.

Bij aankomst is er koffie met iets lekkers daarna krijgen wij een rondleiding van ongeveer een uur.

U wordt om 10 uur verwacht en rond 12 uur zullen wij vertrekken naar pannenkoeken boerderij de Hooiberg in Leiderdorp.

Rond 14.00 uur worden wij verwacht in Emily’s Tuin in Oude Ade

Wij bezoeken deze tuin en daar is ook koffie of thee met nog iets lekkers.

De kosten voor deze excursie bedragen 20 euro.

Dit bedrag overmaken op rekening NL06RABO0343672014 t.n.v.  Nederlandse rozenvereniging te Rotterdam

De pannenkoekenlunch is voor eigen rekening.

Er zijn nog enkele plaats beschikbaar. Graag aanmelden voor 10 augustus per email : rita@deenenkamp.nl

Het bezoekadres van de Hortus is, Rapenburg 73,2311GJ Leiden.

Meer informatie vindt u in het Rozenbulletin nummer 176

Namens de excursiecommissie,

Rita Deenenkamp

Previous Beleef de tweedaagse lustrumreis van de 50-jarige Rozenvereniging
Next Nazomerbijeenkomst zaterdag 10 september 2016

Verslag tentoonstelling ‘De Rozenkoningin’ 17 augustus 2017

Op donderdag 17 augustus 2017 de tentoonstelling aquarellen van Geertruida Gorter – ten Cate Hoedemaker bekeken in het Museum Bussemakerhuis in Borne. Het laatst overgebleven fabrikeurshuis in Overijssel. Jan Bussemaker

Jubileumboek 50 Golden Years WFRS

Jubileumboek 50 Golden Years World Federation of Rose Societies – WFRS De 18e World Rose Convention werd van 28 juni t/m 4 juli 2018 in de hoofdstad van Denemarken gehouden.

De Gouden Roos van Den Haag 2018 – Groei & Bloei

Een onvergetelijke rozendag werd vanuit het Haagse Madurodam georganiseerd door de gemeente Den Haag op donderdag 12 juli 2018. Het 58e Internationaal Rozenconcours Den Haag met keuringen op het proefveld