Excursie Rosarium Vondelpark Amsterdam op 21 juni 2017
10 juni 2017 2649 bekeken

Excursie Rosarium Vondelpark Amsterdam op 21 juni 2017

Op woensdag 21 juni 2017 organiseert de vereniging een bezoek aan het Rosarium Vondelpark te Amsterdam met een korte rondwandeling door het park onder leiding van Gon en Hans Homburg.

Verzamelpunt

We verzamelen bij de Tennisclub Kattenlaan, dat ligt aan de Kattenlaan 13 nabij de Overtoom. Vanaf het centrum van Amsterdam goed te bereiken met tram 1 op de Overtoom halte J.P. Heijestraat. Parkeren met de auto is ook mogelijk, maar de parkeerkosten op de Overtoom zijn 3 euro per uur.

Rondwandeling Rosarium en park

Na de ontvangst in de kantine van de tennisclub lopen we naar het Rosarium en krijgt u uitleg over de historie en actuele situatie van de rozentuin en kunt u zelf ook rustig rondwandelen. Daarna lopen we naar een oude uitspanning, het Groot Melkhuis en nuttigen daar de lunch naar eigen keuze en betaling. Vervolgens een natuurhistorische rondwandeling in een klein stukje park tot en met het Vondelmonument. We komen terug bij Tennisclub Kattenlaan waar we thee of fris kunnen nuttigen.

Kosten en aanmelding

De inschrijfkosten bedragen 10 euro p.p. (inclusief koffie, fris of thee). Betaling via de penningmeester t.n.v. Nederlandse Rozenvereniging op bankrekeningnummer ING NL90 INGB 0001 3452 45 onder vermelding ‘Excursie Vondelpark’ en uw lidnummer.
Er is plek voor 20 à 25 mensen en inschrijving is vanaf april t/m zaterdag 17 juni 2017.
Aanmelden bij Hans Homburg per email homburg.hans@planet.nl en voor verdere inlichtingen kunt u bellen naar Hans: 06-53266462.

Samenvatting programma

10:00 uur – Verzamelen / inloop bij Tennisclub Kattenlaan t/m 10:20 uur
10:30 uur – Iets vertellen over het Rosarium bij de koffie of thee Tennisclub Kattenlaan t/m 10:45 uur
10:50 uur – Naar het Rosarium wandelen
11:00 uur – Rondwandeling in het Rosarium
12:15 uur – Wandeling naar het Groot Melkhuis voor een lunch (naar eigen keus en betaling)
13:15 uur – Wandeling door het oudste deel van het park t/m het Vondelmonument
14:30 uur – Terug bij de Tennisclub Kattenlaan voor een kopje thee ter afronding
15:00 uur – Einde excursie.

Tot ziens.

Op de pagina Excursie kunt u meer lezen over de achtergrond van deze 80-jarige rozentuin.

Vorige Doop van de Kordes roos 'Orangerie' op 2 juli 2017
Volgende Koningin Máxima doopt nieuwe roos op 13 juni 2017 in Rosarium Winschoten

Mieke Smits – Rozenkoningin Lottum 2018

Rozenkoningin opent rozenseizoen Persbericht 29 april 2018 Mieke Smits is de nieuwe Rozenkoningin. Dat is op zondag 29 april feestelijk onthuld. Zij is vanaf nu het boegbeeld van Rozendorp Lottum,