5 juli 2019 76 Views

Goud voor landschapstuin ‘t Meihuus in Gelderland

De best levende tuin van Nederland ligt in Gelderland. ’t Meihuus van de familie Duitshof in Breedenbroek heeft goud gewonnen met de verkiezing van Beste levende tuin!

De verkiezing ging uit van de vereniging Groei & Bloei, en de typering van de jury was als volgt: “Landschapstuin ’t Meihuus is het ultime voorbeeld van een tuin waar je de natuur ziet, voelt, hoort, ruikt en proeft. Er is veel ruimte voor planten en dieren zoals vlinders, bijen en vogels. Maar ook voor mensen is het genieten in deze tuin”.

De landschapstuin

De royale tuin met minimale bestrating ligt rondom een 18e eeuwsw boerderij en bestaat uit ondermeer een moestuin, paddenpoel, bijenkasten, vijver, gazon, rozentuin en borders met een hele rijke variatie aan bloemen, bomen en heesters.

Lees de uitslag ‘Best levende tuin’ op de website van Groei & Bloei

Naast deze gouden prijs natuurlijk ook het zilver en het brons voor 2 andere tuinen, zie de pagina Groei & Bloei

Open Tuindagen

Op zondag 14 juli en zondag 18 augustus 2019 is er gelegenheid de tuin te bezoeken.

Meer informatie over het bezoeken van de tuin vindt u op de website van ’t Meihuus

De felicitaties van de Nederlandse Rozenvereniging voor Wim en Yvonne!

Tekst Hans Homburg

Previous Dag van de Roos op za 13 juli 2019
Next Blader door de catalogus 2019 van Rosen Tantau

Dag van de Roos Westbroekpark 15 juli 2018