17 december 2020 576 bekeken

Kerstdagen en Nieuwjaarswensen 2021

Beste lezer, wij wensen u gezellige Kerstdagen en een gezond rozenjaar in 2021.

Namens het bestuur van de Nederlandse Rozenvereniging, Hans Homburg

Tegen het eind van het jaar ontvangt onze secretaris Kitty Karis Nieuwjaarswenskaarten uit de hele wereld. Het secretariaat van de World Federation of Rose Societies, afgekort WFRS, ontvangt de kaarten en stuurt ze door aan alle aangesloten verenigingen en op deze pagina kunt u ze bekijken. Deze pagina wordt dagelijks bijgehouden dus kon regelmatig terug. Op 18 december zijn er 9 kaarten bijgekomen, nu 24 kaarten. Uit de landen Frankrijk, Italië, Nieuw Zeeland, India, Slovenië, Noord Ierland en Zuid Korea.
Hier gaan we de winterperiode in, maar aan de andere kant van de wereld wordt het zomer en dat zie je terug in de wenskaarten.

Recente inzendingen 22-12-2020

In de slider de wenskaarten toegevoegd uit Frankrijk, Luxenburg, Zweden, Iceland, Spanje bij Barcelona, met een website om eens te bezoeken en hierboven een aquarel uit Polen van de Polish Rose Society.
Op 23 december de laatste serie van 5 wenskaarten uit Chili, Spanje en België en de groet van Derek Lawrence van de WFRS, zie hieronder.

Op 24 december 2020 nog 1 kaart

Uit Rusland.

Nieuwjaarsgroet van Rosarium Boskoop

Beste mensen van de Nederlandse Rozenvereniging,
Hier even een groet vanuit Boskoop en de beste wensen voor 2021. Wij als vrijwilligers van het Rosarium Boskoop hebben het zeer op prijs gesteld dat jullie aandacht aan het Rosarium Boskoop hebben gegeven.

We hebben een zeer goede en mooie zomer achter de rug waarin we een mooi bloeiend Rosarium hebben kunnen laten zien waar we vele belangstellenden hebben mogen begroeten, dat was fijn om mee te maken. De vrijwilligers hebben ondanks de Corona met veel plezier in de tuin gewerkt, we zijn nu bezig om het park winterklaar te maken, ook zijn we in samenwerking met de cultuurgroep bezig
om weer nieuwe rozensoorten in te plannen voor volgend jaar.

Ja! Volgend jaar wat zal het brengen? We hebben in ieder geval grote plannen! Er staat nog steeds een officieel opening gepland en hopen jullie komend jaar weer te ontmoeten en “Bedankt voor de fijne samenwerking”,
Met vriendelijke groet, Jan den Haan – 19-12-2020

Het verslag van het vernieuwde rosarium Boskoop van 18 juli 2020 vindt u via de pagina Rosarium Boskoop

De komende Nieuwjaarsreceptie van de vereniging kan geen doorgang vinden maar u ontvangt in de 2e helft van januari het nieuwe kleurrijke Rozenbulletin.

Wees zuinig op uw gezondheid en welzijn en dat van uw naasten.
Rozen gaan weer in schijnbare rust om er in maart weer sterk uit te komen, hetzelfde hopen we voor het verenigingsleven, tot ziens.

Tekst Hans Homburg

Vorige Rozen in de herfst 2020
Volgende World Rose News december 2020

Dit vind je wellicht interessant

Rozen voor bijen – Rosen Tantau – video’s

In het voorjaar 2019 heeft Rosen Tantau, een 110-jarige firma in het noorden van Duitsland nabij Hamburg, enkele nieuwe video’s gemaakt over hun rozen. Niet alleen het gezoem van bijen

Wilde rozen in het Beatrixpark 1961

Het Beatrixpark in Amsterdam werd geopend in 1938 als onderdeel van het Algemeen Uitbreidingsplan. Toen circa 7 ha in omvang. Een overzicht van beplanting uit 1961 van de heer C.W.F.

Rozen planten in november

In de laatste week van oktober en in november kunnen we nog genieten van de laatste krachtige rozen en bottels. De rozenbloei loopt dus naar het eind en gelijk kunnen