Kort verslag excursie HET DEPOT en Belmonte Arboretum 3 juni 2017
5 juni 2017 3100 bekeken

Kort verslag excursie HET DEPOT en Belmonte Arboretum 3 juni 2017

Na de koffie met een petit four in het Hof van Wageningen reden we naar het museum HET DEPOT aan de Arboretumlaan 4. Eerst bezochten we het zonnige Arboretum De Dreijen met prachtige bomen, zoals bij de ingang een heel hoge Mammoetboom, heesters, planten en beelden. Bij de rozentuin kregen we uitleg van Piet Bakker en vanaf 11 uur bezochten we het moderne museum binnen.

8753-20170603

8839-20170603

8848-20170603

8811-20170603

8809-20170603

8831-20170603

8827-20170603

8852-20170603

8860-20170603

8802-20170603

Om 12:30 uur waren we te gast in het Koetshuis van Belmonte Arboretum Wageningen waar de luch voor ons gereed stond. Na het welkomstwoord van Dedde Smid (directeur Stichting Belmonte Arboretum) werden 3 groepen gevormd voor een rondleiding met Marja Lemmers, Dedde Smid en Piet Bakker.

8894-20170603

Tijdens de rondwandeling plots een korte bui, maar het was overwegend zonnig. De bloei van verschillende rozen was al achter de rug, maar we konden echt nog genieten van heel veel rozenbloei en geur. Rozen met mooie Nederlandse namen: Hondsroos, Naaldroos, Viltroos, Kastanjeroos, ‘prikkeldraadroos’, Bergroos, Bottelroos, Mosroos en Heilige roos.

9089-20170603

9093-20170603

9100-20170603

9102-20170603

Bij de afrondende ‘borrel’ een toespraak van Dick Schenk en ontvingen de drie rondleiders uit handen van Kitty Karis een smakelijke herinnering. Tegen vier uur een ‘tot ziens’ na een geslaagde excursie, met dank aan HET DEPOT, Belmonte Arboretum Wageningen en de organisatoren.

9160-20170603

Tijdens de wandeling met Piet Bakker lag het accent op uitleg over de veelal ‘wilde’ historische tuinrozen uit verschillende continenten met interessante achtergronden. Een serie foto’s brengt deze excursie in beeld op deze pagina en in de Fotogalerij

Meer over deze excursie kunt u lezen in het komende Rozenbulletin van aanstaande juli.

Verslag en foto’s
Hans Homburg
5 juni 2017

Vorige Evenementen en PR activiteit vereniging
Volgende Week van de Potroos Lottum 18-25 juni 2017

Royal News 18e World Rose Convention

Het laatste nieuws over de 18e World Rose Convention in Kopenhagen, zie www.wrc2018.dk Beste landen van de wereldfederatie van de rozenverenigingen, Plannen voor de 18e World Rose Convention in Kopenhagen krijgen

Nieuwsbrieven van de World Federation of Rose Societies

Beste lezer, De Nederlandse Rozenvereniging is sinds de oprichting van de van de ‘World Federation of Rose Societies’ in 1968, lid. Een wereldwijd overkoepelende federatie van 40 rozenverenigingen, afgekort WFRS.

Koningin Máxima doopt nieuwe roos op 13 juni 2017 in Rosarium Winschoten

Tijdens het Symposium Dé Roos zal Hare Majesteit Koningin Máxima vanaf 13:45 uur in het Rosarium van Winschoten een nieuwe roos onthullen en dopen. Wanneer u dit middagbezoek wilt meemaken,