29 juli 2020 1645 bekeken

Lees over rozen in het archief 1972-2020

Het laatste nieuws spreekt erg aan om te lezen op de site en in het Rozenbulletin. Dankzij een actieve redactie is er veel geschreven en veel daarvan is te lezen via de pagina archief.

Met dank aan alle redacteuren en eindredacteuren die door de jaren heen de wetenswaardigheden en verzorging van rozen hebben beschreven en verslagen hebben gemaakt van de bijeenkomsten.
De motor in deze eeuw vanaf januari 2001 tot 1 november 2017 was hoofdredacteur Mariette Edelman en dit werk is voortgezet door Kitty Karis.

Pagina archief op de site

Via de link Archief of Showmap Rozenbulletins kunt u vanaf 1972 lezen wat er zich heeft afgespeeld op het gebied van rozen en het verenigingsleven. De vereniging is in 1966 opgericht en gaf toen stencils uit. In 1972 werd een echt verenigingsblad uitgegeven, in 1979 werd de eerste kleurenfoto afgedrukt. De kaft veranderde mee met de stijl van de tijd.
In 2017 werd de huidige stijl van de kaft ingevoerd. Bij elk Rozenbulletin vindt u een inhoudsopgaaf.

In de rechterkolom van deze pagina, onder ZOEK, staat bovenstaand plaatje, de ‘banner’ Rozenbulletin Archief – Showmap.
Klik erop en u zit in het archief.

Zoeken in het archief

Op de lange overzichtspagina kunt u via uw browser zoeken naar een roos, persoon of onderwerp in de inhoudsopgaven.
Veel Rozenbulletins kunt u als pdf openen via een ‘groene knop’ en deze zijn ook doorzoekbaar.

Bijgaand in de ‘slider’ de kaften door de jaren heen vanaf 1972 tot heden.

Tekst Hans Homburg

Vorige Rosarium Boskoop is een bezoek waard!
Volgende Rozen stekken

Dit vind je wellicht interessant

Uitgebloeide bloemen wegknippen in augustus?

Moderne tuinrozen hebben de eigenschap meegekregen van herbloei of zijn ‘doorbloeiend’. De periode tussen een uitgebloeide bloem en wanneer een volgende bloem zich ontwikkelt en gaat bloeien, kan verschillen per

Rozen planten vanaf maart

We hebben dit jaar al een paar milde en regenachtige weken gehad en rozen reageren hierop. Eerder dan vorig jaar zijn de eerste nieuwe knoppen al in ontwikkeling, het uitbotten

Wilde rozen in het Beatrixpark 1961

Het Beatrixpark in Amsterdam werd geopend in 1938 als onderdeel van het Algemeen Uitbreidingsplan. Toen circa 7 ha in omvang. Een overzicht van beplanting uit 1961 van de heer C.W.F.