29 juli 2020 385 bekeken

Lees over rozen in het archief 1972-2020

Het laatste nieuws spreekt erg aan om te lezen op de site en in het Rozenbulletin. Dankzij een actieve redactie is er veel geschreven en veel daarvan is te lezen via de pagina archief.

Met dank aan alle redacteuren en eindredacteuren die door de jaren heen de wetenswaardigheden en verzorging van rozen hebben beschreven en verslagen hebben gemaakt van de bijeenkomsten.
De motor in deze eeuw vanaf januari 2001 tot 1 november 2017 was hoofdredacteur Mariette Edelman en dit werk is voortgezet door Kitty Karis.

Pagina archief op de site

Via de link Archief of Showmap Rozenbulletins kunt u vanaf 1972 lezen wat er zich heeft afgespeeld op het gebied van rozen en het verenigingsleven. De vereniging is in 1966 opgericht en gaf toen stencils uit. In 1972 werd een echt verenigingsblad uitgegeven, in 1979 werd de eerste kleurenfoto afgedrukt. De kaft veranderde mee met de stijl van de tijd.
In 2017 werd de huidige stijl van de kaft ingevoerd. Bij elk Rozenbulletin vindt u een inhoudsopgaaf.

In de rechterkolom van deze pagina, onder ZOEK, staat bovenstaand plaatje, de ‘banner’ Rozenbulletin Archief – Showmap.
Klik erop en u zit in het archief.

Zoeken in het archief

Op de lange overzichtspagina kunt u via uw browser zoeken naar een roos, persoon of onderwerp in de inhoudsopgaven.
Veel Rozenbulletins kunt u als pdf openen via een ‘groene knop’ en deze zijn ook doorzoekbaar.

Bijgaand in de ‘slider’ de kaften door de jaren heen vanaf 1972 tot heden.

Tekst Hans Homburg

Vorige Rosarium Boskoop is een bezoek waard!
Volgende Rozen stekken

Rozenmaand juni 2020

Gebeurtenissen afgelopen 2,5 maand stonden in het teken van de coronacrisis. Het was een spannende periode en enige verlichting is deze maand gelukkig ingezet. Extra genieten van de rozenmaand juni

Uitgebloeide bloemen wegknippen in augustus?

Moderne tuinrozen hebben de eigenschap meegekregen van herbloei of zijn ‘doorbloeiend’. De periode tussen een uitgebloeide bloem en wanneer een volgende bloem zich ontwikkelt en gaat bloeien, kan verschillen per

Excursies 6 en 13 juni 2020 naar Brummen en Zutphen

Zoals eerder al aangegeven zijn we vanwege de corona-maatregelen gehouden aan maximaal 29 deelnemers op 6 juni. We hanteren daarbij de volgorde van aanmelding. Op basis van het aantal aanmeldingen