29 juli 2020 749 bekeken

Lees over rozen in het archief 1972-2020

Het laatste nieuws spreekt erg aan om te lezen op de site en in het Rozenbulletin. Dankzij een actieve redactie is er veel geschreven en veel daarvan is te lezen via de pagina archief.

Met dank aan alle redacteuren en eindredacteuren die door de jaren heen de wetenswaardigheden en verzorging van rozen hebben beschreven en verslagen hebben gemaakt van de bijeenkomsten.
De motor in deze eeuw vanaf januari 2001 tot 1 november 2017 was hoofdredacteur Mariette Edelman en dit werk is voortgezet door Kitty Karis.

Pagina archief op de site

Via de link Archief of Showmap Rozenbulletins kunt u vanaf 1972 lezen wat er zich heeft afgespeeld op het gebied van rozen en het verenigingsleven. De vereniging is in 1966 opgericht en gaf toen stencils uit. In 1972 werd een echt verenigingsblad uitgegeven, in 1979 werd de eerste kleurenfoto afgedrukt. De kaft veranderde mee met de stijl van de tijd.
In 2017 werd de huidige stijl van de kaft ingevoerd. Bij elk Rozenbulletin vindt u een inhoudsopgaaf.

In de rechterkolom van deze pagina, onder ZOEK, staat bovenstaand plaatje, de ‘banner’ Rozenbulletin Archief – Showmap.
Klik erop en u zit in het archief.

Zoeken in het archief

Op de lange overzichtspagina kunt u via uw browser zoeken naar een roos, persoon of onderwerp in de inhoudsopgaven.
Veel Rozenbulletins kunt u als pdf openen via een ‘groene knop’ en deze zijn ook doorzoekbaar.

Bijgaand in de ‘slider’ de kaften door de jaren heen vanaf 1972 tot heden.

Tekst Hans Homburg

Vorige Rosarium Boskoop is een bezoek waard!
Volgende Rozen stekken

Mieke Smits – Rozenkoningin Lottum 2018

Rozenkoningin opent rozenseizoen Persbericht 29 april 2018 Mieke Smits is de nieuwe Rozenkoningin. Dat is op zondag 29 april feestelijk onthuld. Zij is vanaf nu het boegbeeld van Rozendorp Lottum,

Kalender redactie Rozenbulletin en activiteiten vereniging