Lily de Gerlache  1923-2020
3 maart 2020 556 bekeken

Lily de Gerlache 1923-2020

IN MEMORIAM

Het bestuur van de Nederlandse Rozenvereniging ontving het droeve bericht dat barones Lily de Gerlache is overleden. Rozenliefhebster en gedreven promotor van de roos. Zij was gedurende 40 jaar (1962-2002) voorzitter van de Belgische rozenvereniging ‘Koninklijke Nationale Maatschappij de Vrienden van de Roos’ en was in 1968 oprichtster van de ‘World Federation of Rose Societies’.

Barones Lily de Gerlache de Gomery werd als eerste voorzitter van de WFRS gekozen in de periode 1968-1971 en van 1981-1983.

.

Onze oprechte deelneming aan haar dochter, huidig WFRS-president Henrianne de Briey en haar dierbare familie.

Het bestuur van de Nederlandse Rozenvereniging
Dick Schenk, Kitty Karis, Leny Franken-Nuijten, Willem Jan Pepping en Hans Homburg

.

De bijgaande titelfoto van de roos Lily de Gerlache is bereidwillig ter beschikking gesteld door de Belgische rozenkwekerij Lens Roses.

Vorige Voorjaarssnoei
Volgende Wetenschappelijk rozen veredelen en ALV 7-3-2020

Rozen en de hittegolf

Hoe zijn rozen de hittegolf doorgekomen? De warmte en hitte vanaf eind juni t/m 7 augustus 2018 was een nieuwe ervaring, ook voor tuinrozen. Wanneer je in deze periode niets