Lily de Gerlache  1923-2020
3 maart 2020 841 bekeken

Lily de Gerlache 1923-2020

IN MEMORIAM

Het bestuur van de Nederlandse Rozenvereniging ontving het droeve bericht dat barones Lily de Gerlache is overleden. Rozenliefhebster en gedreven promotor van de roos. Zij was gedurende 40 jaar (1962-2002) voorzitter van de Belgische rozenvereniging ‘Koninklijke Nationale Maatschappij de Vrienden van de Roos’ en was in 1968 oprichtster van de ‘World Federation of Rose Societies’.

Barones Lily de Gerlache de Gomery werd als eerste voorzitter van de WFRS gekozen in de periode 1968-1971 en van 1981-1983.

.

Onze oprechte deelneming aan haar dochter, huidig WFRS-president Henrianne de Briey en haar dierbare familie.

Het bestuur van de Nederlandse Rozenvereniging
Dick Schenk, Kitty Karis, Leny Franken-Nuijten, Willem Jan Pepping en Hans Homburg

.

De bijgaande titelfoto van de roos Lily de Gerlache is bereidwillig ter beschikking gesteld door de Belgische rozenkwekerij Lens Roses.

Vorige Voorjaarssnoei
Volgende Wetenschappelijk rozen veredelen en ALV 7-3-2020

Rozen planten in november

In de laatste week van oktober en in november kunnen we nog genieten van de laatste krachtige rozen en bottels. De rozenbloei loopt dus naar het eind en gelijk kunnen