29 juli 2018 379 Views

Najaarsbijeenkomst Boskoop op 22 september 2018

Het einde van het seizoen besluiten we traditiegetrouw met de Najaarsbijeenkomst. Dit jaar zijn we op 22 september 2018 te gast in Boskoop bij Jan Spek Rozen en het Rosarium Boskoop.

Het programma

• 10:30 – 11:00 – Ontvangst in de Rosariumzaal van Restaurant Flora, Parklaan 2, 2771 GB Boskoop met koffie en iets lekkers.
  • 11:00 – Welkomstwoord door onze voorzitter Dick Schenk.
  • 11:10 – 11:30 – U begeeft zich op eigen gelegenheid naar Jan Spek Rozen, Zijde 155, 2771 EV Boskoop.
  • 11:40 – 12:30 – Rondleiding door Rien Vurens bij Jan Spek Rozen en daarna gaat u weer op eigen gelegenheid terug naar Restaurant Flora voor de lunch.
  • 13:00 – 14:00 – Lunch in Restaurant Flora en aansluitend krijgt iedereen een plattegrond van het rosarium Boskoop met een uitgestippelde wandelroute.
  • 14:00 – 15:15 – Rondwandeling in het rosarium en gezellige afsluiting Najaarsbijeenkomst.

Het bedrijf Jan Spek Rozen in Boskoop (sinds 1890) richt zich nu vooral op de veredeling van rozen en we kunnen de resultaten van de kas/snijrozen bewonderen. Het is voor onze leden het meest interessant om de ontwikkeling van nieuwe tuinrozen te zien. U kunt bij Jan Spek Rozen géén rozen kopen.
Het restaurant en de vestiging van Jan Spek Rozen liggen ongeveer 1 kilometer van elkaar, er is meer dan genoeg parkeerruimte zowel bij het Restaurant Flora als bij Jan Spek Rozen.

Het Rosarium Boskoop werd ontworpen door S.G.A. Doorenbos en in 1933 geopend. Het is één van de oudste openbare rozentuinen van Nederland. Na een grondige renovatie werd de rozentuin op 11 juli 1997 weer opengesteld en telt circa 160 rozensoorten.

Aanmelden

Aanmelden tot uiterlijk 16 september 2018 kan bij de secretaris Kitty Karis, telefoon 06 53804428 of secretaris@rozenvereniging.nl
In verband met de verschillende accommodaties raden we u aan tijdig in te schrijven. Het aantal inschrijvingen is beperkt.

De kosten bedragen € 22,50 p.p.
Deze kosten kunt u overmaken naar ING Bank: NL90 INGB 0001 3452 45 t.n.v. Nederlandse Rozenvereniging onder vermelding van Najaarsbijeenkomst, het aantal personen en uw lidnummer.

In verband met de lunch is uw aanmelding pas definitief wanneer uw betaling vóór 17 september is ontvangen.

Openbaar vervoer en parkeren

Het Restaurant Flora ligt recht tegenover het treinstation van Boskoop en heeft een groot parkeerterrein.

Bent u nog geen lid van de Nederlandse Rozenvereniging?

Meldt u aan via het formulier op de pagina Aanmelden als lid

Tot ziens,
het bestuur van de Nederlandse Rozenvereniging

Lees het verslag in het artikel Najaarsbijeenkomst.

Het Rosarium Boskoop in 1959

Uit een publicatie van het Amerikaans landbouwkundig instituut in 1963 een verslag van een reis door Nederland, België, West Duitsland en Engeland, met een foto van het Rosarium Boskoop in de zomer van 1959. Tevens als bijlage de kaart met de bezochte locaties en een beschrijving van de bedrijven en instellingen die bezocht zijn.
Klik op de afbeelding voor een vergroting

Rosarium Boskoop 1959

Openbare tuin in Boskoop in de zomer 1959

Kaart met bezochte locaties in Nederland Belgie Duitsland en Engeland

Kaart locaties van juli t/m nov. 1959

Overzicht bezochte locaties in 1959

Previous Uitgebloeide bloemen wegknippen?
Next Franse rozen van Meilland

Verslag Najaarsbijeenkomst Boskoop 22-09-2018

Om 10:30 uur werden we heel toepasselijk in de Rosariumzaal van het gebouw Flora in Boskoop ontvangen. Het gebouw is opgezet als tentoonstellingsgebouw van de bomen- en rozenkwekerijen in de

Rozen water geven tijdens zomerwarmte