28 juli 2017 3400 bekeken

Najaarsbijeenkomst Landgoed Huis Doorn 23 september 2017

We hebben dit jaar prachtige excursies gehad zoals naar het Belmonte Arboretum, het rosarium in het Vondelpark Amsterdam en niet te vergeten de 2-daagse excursie in augustus naar onder andere Jubbega en Oudwoude in Friesland. En dan ook nog de mooie dagen in het Rosarium Winschoten met als hoogtepunt het bezoek van Koningin Máxima. Het einde van het seizoen besluiten we traditiegetrouw met de Najaarsbijeenkomst.
Deze wordt ditmaal gehouden in Landgoed Huis Doorn op zaterdag 23 september 2017.

Waren we daar al niet eens eerder? Dat is juist en dat was in 2008!
Inmiddels is het rosarium van Huis Doorn geheel opgeknapt en een bezoek meer dan waard. Huis Doorn is natuurlijk vooral bekend door de laatste Keizer Wilhelm II, telg uit het geslacht Hohenzollern die hier, na een verblijf van anderhalf jaar in kasteel Amerongen, van 1920 tot aan zijn overlijden in 1941, gewoond heeft.

Het programma ziet er als volgt uit

10:00 – 10:30 – Ontvangst in de Oranjerie, gelegen in het park van Huis Doorn met koffie en iets lekkers.
10:30 – Welkomstwoord door onze voorzitter, Dick Schenk.
10:35 – 10:45 – Museum Huis Doorn en vrijwilligersorganisatie door Jolco Brolsma
10:45 – 11:30 – Beknopte geschiedenis van het Landgoed Huis Doorn en de Auguste Victoria rozentuin door Tjitske Brolsma en aansluitend
11:30 – 13:00 – Wandeling naar en door de rozentuin, met onderweg een korte toelichting door Tjitske en Jolco.
13:00 – Lunch in de Oranjerie.

Voor de wandeling naar en het bezoek van de rozentuin wordt het gezelschap waarschijnlijk opgedeeld in twee groepen van 20 tot 25 personen.

Wanneer u besluit om op eigen gelegenheid, na de lunch, het museum te bezoeken dan moet u er rekening mee houden dat de toegangskaarten hiervoor uitsluitend in het Poortgebouw, dat geopend is vanaf 12 uur, te verkrijgen zijn. Het poortgebouw en het museum liggen zo’n 500 meter van elkaar vandaan. Voor het museumbezoek betaalt men het normale tarief (zie: www.huisdoorn.nl) of u maakt gebruik van de Museumjaarkaart.

In september loopt een speciale tentoonstelling, getiteld ‘Kunstenaar in oorlogstijd. E.H. Shepard, de tekenaar van Winnie-the-Pooh’. Waarschijnlijk rekent men een kleine toeslag op de toegangsprijs vanwege deze speciale tentoonstelling.

Openbaar vervoer en parkeren

Voor Huis Doorn stopt buslijn 56 van Utrecht naar Wijk bij Duurstede. Parkeren kan men aan de Langbroekerweg in Doorn, naast het Poortgebouw. Tot nu toe is het parkeren gratis. Van bushalte en parkeerplaats is het ongeveer 10 minuten lopen naar de Oranjerie.

Met de auto

A12 – vanuit Arnhem afslag Maarsbergen/Leersum en vanuit Utrecht afslag Maarn/Doorn.
Adres Museum Huis Doorn: Langbroekerweg 10, 3941 MT Doorn

Aanmelden

Aanmelden tot uiterlijk 15 september kan bij de secretaris Kitty Karis, telefoon 06 53804428 of secretaris@rozenvereniging.nl
De kosten bedragen € 26,50 p.p.
Deze kosten kunt u overmaken naar ING Bank: NL90 INGB 0001 3452 45 t.n.v. Nederlandse Rozenvereniging onder vermelding van uw lidnummer.

Vorige PR activiteit voor nieuwe leden
Volgende Franse charme uit Roseraie de l'Haÿ

Rozen en de hittegolf

Hoe zijn rozen de hittegolf doorgekomen? De warmte en hitte vanaf eind juni t/m 7 augustus 2018 was een nieuwe ervaring, ook voor tuinrozen. Wanneer je in deze periode niets