Nieuwjaarsbijeenkomst za 13 januari 2018 in Museum MORE te Gorssel

De Nieuwjaarsbijeenkomst is traditiegetrouw dé bijeenkomst om elkaar te spreken, een mooi rozenjaar toe te wensen en het laatste nieuws te horen voor 2018. Op zaterdag 13 januari 2018 vanaf 10:15 uur bent u allereerst welkom in Restaurant Loetje te Gorssel, daarna brengen we een bezoek aan het naastliggende Museum MORE, lunchen in Restaurant Loetje en sluiten daar de bijeenkomst af.

Het programma

10:15 uur – Ontvangst in het Restaurant Loetje, naast Museum MORE, met koffie of thee met iets lekkers.
11:00 uur – Welkomstwoord door onze voorzitter Dick Schenk.
11:15 uur – Bezoek Museum MORE met inleiding over museum/collectie door één van de gidsen van het museum in de bovenzaal (per lift bereikbaar) die circa één uur duurt en aansluitend kunt u op eigen gelegenheid het museum bezoeken. U heeft hiervoor ruim één uur de tijd.
13:15 uur – Lunch in het Restaurant Loetje.
14:30 uur – We ronden omstreeks die tijd de bijeenkomst af.

Kosten

Inbegrepen zijn: welkom in Restaurant Loetje, bezoek Museum MORE en de uitgebreide lunch.
De kosten voor mensen mét een Museum Jaarkaart (MJK) bedragen € 23,50 p.p.
De MJK is hier geldig, neemt u die vooral mee!
De kosten voor mensen zónder MJK bedragen € 38,50 p.p.

Aanmelden

U kunt zich aanmelden bij Kitty Karis, via secretaris@rozenvereniging.nl met vermelding van het aantal personen en uw lidnummer of via haar telefoonnummer 06-53804428.
S.v.p. bij uw aanmelding gelijk opgeven of u uw geldige MJK meeneemt!

De kosten maakt u gelijk over op rekening NL90 INGB 0001 3452 45 t.n.v. Nederlandse Rozenvereniging, eveneens onder vermelding van uw lidnummer en het aantal personen.

Informatie over Museum MORE

Museum MORE is het grootste museum voor Modern Realisme. MORE is een initiatief van Hans Melchers en toont een eeuw topkunst van grootmeesters zoals Carel Willink, Jan Mankes, Pyke Koch en Charley Toorop. Ook worden er taxatiedagen voor het bekende programma ‘Tussen kunst en kitsch’ gehouden. Naast de eigen collectie zijn er voortdurend wisselende tentoonstellingen en zo kunt u dan in januari de tentoonstelling ‘Hermanus Berserik – De wereld onder een stolp’ bezichtigen.

Bereikbaarheid

Het museum is ruim van opzet en is uitstekend bereikbaar. Het heeft een grote parkeerplaats (gratis).
Voor minder validen is het museum ook zeer toegankelijk en er zijn leenrolstoelen beschikbaar.
Het adres Museum MORE: Hoofdstraat 28, 7213 CW Gorssel, 0575-760300.
Het adres Restaurant Loetje: Hoofdstraat 26, 7213 CW Gorssel, 0575-760199

Met de auto
Per auto is Gorssel bereikbaar via de snelweg A1, afslag nummer 23 Deventer/Zutphen.
Onderaan de afslag kiest u voor de richting: Zutphen/Gorssel.
Na 5 km heeft u Gorssel bereikt en volgt u de bruine borden ‘MORE’.

Met openbaar vervoer
Vanaf de NS-stations Deventer of Zutphen neemt u bus 81 van Arriva en stapt u binnen 15 minuten uit bij de halte ‘Museum MORE’. Vanaf de halte is het minder dan 2 minuten lopen naar Restaurant Loetje / het museum.

Aankomende leden of introducés?

Uiteraard een mooie gelegenheid voor mensen die lid willen worden van de Nederlandse Rozenvereniging, deze Nieuwjaarsbijeenkomst bij te wonen. Neem van tevoren even contact op met Kitty Karis, zie gegevens bij ‘Aanmelding’.

Geef uw komst en inschrijving tijdig door, uiterlijk op vrijdag 5 januari.

Tot ziens!
Kitty Karis
Secretaris NRV

Met dank aan ‘Museum MORE’ voor de foto’s.

Previous Rozen planten in november
Next Kerst- en Nieuwjaarswensen uit binnen- en buitenland

Excursie 20 augustus 2016

Excursie 20 augustus 2016 Bezoek van de Hortus Botanicus in Leiden. De Hortus Botanicus Leiden is de oudste botanische tuin van Nederland. Het oudste deel van de Hortus (1594) is