Reeds verschenen Rozenbulletins lezen
1 september 2018 1943 bekeken

Reeds verschenen Rozenbulletins lezen

De reeds verschenen Rozenbulletins kunt u bijna allemaal inzien en lezen vanaf het beeldscherm. Snel te bereiken via de knop rechts op de site > Rozenbulletin Archief Showmap.
U komt in een overzicht met bovenaan de recente bladen en helemaal onderin het eerste nummer uit 1972. Onder de inhoudsopgave van elk blad vindt u (vanaf juli 2017) een groene knop om het Rozenbulletin te openen.

Zoeken in het overzicht

Wanneer u op de overzicht-pagina bent, kunt u via de zoekfunctie van uw browser zoeken naar een onderwerp of naam, want meestal is er een uitgebreide inhoudsopgave beschikbaar. Het meest recente Rozenbulletin dat u kunt inzien is van juli 2017. In dit nummer o.a. een Overzicht van alle rosaria in Nederland, geschreven door Tjitske Brolsma, zie het Rozenbulletin 180.pdf

Zoeken in het Rozenbulletin

Wanneer u de pdf van een Rozenbulletin hebt geopend en geladen in Adobe Acrobat Reader kunt u daarin zoeken op naam of onderwerp.

Lezers-service

Deze service is voor iedereen beschikbaar. Alleen de laatste vier nummers kunt u niet inzien, deze zijn nog exclusief voor leden van de vereniging.

Lid worden

Voor een klein bedrag per jaar kunt u lid worden van de vereniging en ontvangt u 4x per jaar het Rozenbulletin. Aanmelden als lid kan via de pagina Lid worden

Tekst Hans Homburg

Vorige Echte meeldauw en nu?
Volgende Herfst in de rozentuin

Dit vind je wellicht interessant

Excursie ’s Gravenmoer en Den Hout 5 sept 2020

De commissie Binnenlandse reizen heeft een excursie georganiseerd op zaterdag 5 september 2020. Een bezoek aan twee grote tuinen ten noorden van Breda. Deelnemers konden zich tot 28 augustus j.l.

Rozengroei en extra aandacht nu

De groeimaand april laat zelfs al bloeiende rozen zien en het aantal bloemknoppen stijgt met de dag bij het zonnige en soms frisse lenteweer waarvan ook bladluizen profiteren. Extra aandacht

Rozen planten in november

In de laatste week van oktober en in november kunnen we nog genieten van de laatste krachtige rozen en bottels. De rozenbloei loopt dus naar het eind en gelijk kunnen