Reeds verschenen Rozenbulletins lezen
1 september 2018 1582 bekeken

Reeds verschenen Rozenbulletins lezen

De reeds verschenen Rozenbulletins kunt u bijna allemaal inzien en lezen vanaf het beeldscherm. Snel te bereiken via de knop rechts op de site > Rozenbulletin Archief Showmap.
U komt in een overzicht met bovenaan de recente bladen en helemaal onderin het eerste nummer uit 1972. Onder de inhoudsopgave van elk blad vindt u (vanaf juli 2017) een groene knop om het Rozenbulletin te openen.

Zoeken in het overzicht

Wanneer u op de overzicht-pagina bent, kunt u via de zoekfunctie van uw browser zoeken naar een onderwerp of naam, want meestal is er een uitgebreide inhoudsopgave beschikbaar. Het meest recente Rozenbulletin dat u kunt inzien is van juli 2017. In dit nummer o.a. een Overzicht van alle rosaria in Nederland, geschreven door Tjitske Brolsma, zie het Rozenbulletin 180.pdf

Zoeken in het Rozenbulletin

Wanneer u de pdf van een Rozenbulletin hebt geopend en geladen in Adobe Acrobat Reader kunt u daarin zoeken op naam of onderwerp.

Lezers-service

Deze service is voor iedereen beschikbaar. Alleen de laatste vier nummers kunt u niet inzien, deze zijn nog exclusief voor leden van de vereniging.

Lid worden

Voor een klein bedrag per jaar kunt u lid worden van de vereniging en ontvangt u 4x per jaar het Rozenbulletin. Aanmelden als lid kan via de pagina Lid worden

Tekst Hans Homburg

Vorige Echte meeldauw en nu?
Volgende Verslag Najaarsbijeenkomst Boskoop 22-09-2018

Rozen kiezen en planten in de winter

Op 20 maart eindigt de winter pas en rond die datum is de vorst normaal gesproken wel uit de grond en kunt u tuinrozen planten uit pot of eventueel met

Rozen in de herfst 2020

De eerste nachtvorst is al ingetreden gisteren, maar de herfstperiode duurt nog voort tot 22 december. Dit is de periode voor rozen om aan te tonen hoe sterk ze zijn.

Uitgebloeide bloemen wegknippen?

In juli en augustus kan je de uitgebloeide bloemen wegknippen uit je rozenstruik, tenminste wanneer de gecultiveerde roos een doorbloeier is. De meeste moderne rozen zijn doorbloeiers en wil je