25 oktober 2017 4058 bekeken

Rozen planten in november

In de laatste week van oktober en in november kunnen we nog genieten van de laatste krachtige rozen en bottels. De rozenbloei loopt dus naar het eind en gelijk kunnen we nadenken over het ‘winter-klaar-maken’ van de border en eventueel het planten van nieuwe rozen.

Eind oktober en november zijn bij uitstek de maanden om nieuwe rozen te planten, hetzij uit een pot of struiken met kale wortels. In dit artikel vindt u verwijzingen over het planten en de nazorg. Van Ada van der Gaag kreeg ik de tip om eens naar de website Tuinadvies België te kijken en dat is de echt moeite waard.

Uiteraard vindt u op de websites van de gerenommeerde Nederlandse kwekers goede adviezen en kunt u er met vragen terecht voor een advies op maat. Hieronder enkele verwijzingen naar adressen voor het planten en andere aandachtspunten zoals de bemesting, het winter-klaar-maken en de voorjaarssnoei.

Veel plezier met de keuze uit het grote assortiment rozen én het planten.

Tuinadvies België

Lens Roses

Belle Epoque

De Wilde

De Bierkreek

Tuincentrum Lottum

Rozenrijk

Kijk ook onder de titel Informatie op de pagina’s Rozenkwekers, Verzorging rozen en Tips en Truuks van de Nederlandse Rozenvereniging.

De bijgaande 8 foto’s zijn genomen van 11 t/m 25 oktober 2017
Hans Homburg
25-10-2017

Vorige Herbloei rozen tot eind oktober
Volgende Rozen planten vanaf maart

Dit vind je wellicht interessant

Rozen bestellen via een webshop

Vanwege de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus zijn plantenwinkels, tuincentra en rozenkwekerijen helaas gesloten voor publiek of beperkt open. Een goed alternatief is om uw rozen en meststoffen

Bloemstillevens door Kees Mirande

Bloemstillevens ontstaan door de samenhang van bloemenkeus, vaas of pot, ondergrond en achtergrond. Het kan spontaan zijn ontstaan en heeft een plaats gekregen in huis of het bloemstilleven is bewust

Bloemstillevens

Begin deze maand vroeg ik of er leden waren die hun schilderwerk met ons wilde delen. Hierbij een eerste expositie van 3 bloemstillevens in olieverf op linnen van Kees Mirande.