28 april 2019 2352 bekeken

Rozen voor bijen – Rosen Tantau – video’s

In het voorjaar 2019 heeft Rosen Tantau, een 110-jarige firma in het noorden van Duitsland nabij Hamburg, enkele nieuwe video’s gemaakt over hun rozen.
Niet alleen het gezoem van bijen of hommels kunt u beluisteren op hun website, zelfs echte rozenmuziek kunt u beluisteren.

Klassiek en Nieuw

Ik loop nu enkele jaren mee in de rozenwereld en de firma Rosen Tantau heeft een opmerkelijke stempel gedrukt op het sortiment rozen. In de grote rosaria zijn de rozen aanwezig en met enkele foto’s uit het Westbroekpark te Den Haag toon ik 3 rozen. De Rosa ‘Stadt Rom’, geïntroduceerd in 2007. In 2009 gekozen als Gouden Roos van Den Haag. Staat daar nog steeds in de ere-galerij-rozen te bloeien, zelfs als bijen-vriendelijke roos. Dan de Rosa ‘Romanze’, ook een Gouden Roos van Den Haag 1992 zoals op het gouden bordje te lezen valt en als nieuweling die in 2017 goud verdiende in de categorie trosrozen in het Westbroekpark, de Rosa ‘Hansestadt Rostock’ uit 2010.

Collectie ‘Bijen Paradijs Rozen’

Rosen Tantau besteed even aandacht voor de ‘open’ rozen die geschikt zijn voor bezoeken van bijen, hommels en andere insecten, met name voor het aanwezige stuifmeel aan de meeldraden. En het nuttige is dat deze cultivars vrijwel het hele jaar bloeien vanaf mei t/m november. Geschikt om in hoge potten te planten voor op het balkon, het terras of in de volle grond. Ideaal voor insecten dus.

Zij hebben deze collectie samengesteld met de toepasselijke naam: Bees’ Paradise Roses® of in het Duits: Bienenweide-Rosen®

Via onderstaande afbeelding met link kunt u de video in het Engels/Duits bekijken en beluisteren.

vimeo.com/320568522/45273e6674

U kunt de andere promotie-video’s bekijken via de website van Rosen Tantau www.rosen-tantau.com/rosen-tantau-tv

Luisteren naar rozen

Naast het bewonderen van kleuren, vormen en geur kunnen mensen zich zelfs verplaatsen in de muziek die bij rozen horen zoals de Deense pianist en componist Povl Balslev.
Op de pagina Rosen genießen mit alle Sinnen met 5 piano-variaties www.rosen-tantau.com/rosen-geniessen-mit-allen-sinnen

Met dank aan Rosen Tantau,

Hans Homburg
Webredacteur