22 januari 2019 1774 bekeken

Rozenreis Frankrijk van 2 t/m 6 juni 2019

Naar de mooiste tuinen en kastelen langs de Loire in het gebied rondom Orléans met de Nederlandse Rozenvereniging

Exclusieve rozenreis van 2 t/m 6 juni 2019

Beste rozenvrienden, onze jaarlijkse buitenlandse rozenreis gaat naar Frankrijk.

De Nederlandse Rozenvereniging brengt u deze zomer naar de mooiste tuinen, parken en kastelen, volgens de rozenroute langs de Loire. Van 2 t/m 6 juni gaan we de mooiste parels in het gebied rondom Orléans opzoeken. Deze reis is exclusief samengesteld voor leden van de Nederlandse Rozenvereniging – NRV.
Gedurende de hele reis verblijven we 4 nachten in het aantrekkelijke Relais du Silence – Hotel L’Orée des Chênes in La Ferté-Saint-Aubin, waar u elke avond heerlijk dineert op zijn Frans.

Programma

Om efficiënt met de reistijd om te gaan, lunchen we de eerste reisdag bij een wegrestaurant (of je neemt zelf een broodje mee). Tijdens de heenreis bezoeken we onderweg Abbay de Moreinval met de David Austin Roseraie.

Een greep uit de spectaculaire Loire tuinen: Les Jardins de Roquelin met rondleiding, de Jardin du Plessis in Sasnières met rondleiding. We bezoeken ook verschillende rozentuinen uit de rozenroute rondom Orléans zoals de Jardin de l’Évêché in Blois, het Parc Floral de la Source in Orléans en de Roseraie de Morailles in Pithiviers-le-Vieil van André Eve.
Bij Château Chaumont-sur-Loire gaan we het internationale tuinfestival bekijken en heeft u een vrije lunchgelegenheid.
Château Chaumont de Valmer is een château met een bijzondere moestuin en doen we een kleine Loirewijnproeverij.
In Pithiviers-le-Vieil is de privétuin van André Eve. In Chamerolles maken we kennis met 16de eeuwse parfum en haar prachtige kasteeltuin. In Orléans zien we Jardin de l’Évêché met het rosarium. U kunt ook kiezen voor een privé-wandeling door het oude centrum van Orléans.

Op de terugweg langs Chillieurs-au-Bois met een kwekerij en de showtuin van André Eve met Roses Anciennes & Nouvelles waar je kunt toeslaan om een uniek oud rozenras aan te schaffen. Daarna is de thuisreis 500 km.

Het programma is onder voorbehoud. Er kunnen wijzigingen plaatsvinden.

Prijzen

Deze reis is inclusief bus, chauffeur, reisleiding en de Loire-wijnproeverij. U verblijft in het comfortabele 4 sterren hotel l’Orée des Chênes. Inclusief zijn ook alle diners en 3 lunches en fooien.
De prijs voor dit complete arrangement is € 849,00. Toeslag 1-persoonskamer bedraagt € 170,00. Garantiefonds € 2,50.

Aanmelden

Aanmelden voor deze reis gaat als volgt: een mailbericht met uw aanmelding naar Netty Verdouw via nettyverdouw@caiway.net . Daarna ontvangt u een officieel aanmeldingsformulier en een paar weken voor vertrek een betalingsverzoek van Garden Tours. Snel reageren is handig want vol=vol.

Reisdocumenten

U wordt verzocht zelf een reisverzekering en/of een annuleringsverzekering af te sluiten. Verder moet u bij zich dragen: een geldig paspoort of identiteitskaart en het bewijs van uw ziektekostenverzekering.

Vertrek

Zondag 2 juni 2019 vertrekken we vanaf Amersfoort, Utrecht en Breda.

De reis gaat door met minimaal 30 personen, maximaal 40 personen.

Vragen?

Heeft u nog vragen? Mail met Kees Mirande via corneliusmirande@gmail.com

Vorige Verslag nieuwjaarsbijeenkomst Den Haag 12-01-2019
Volgende Leer vakkundig rozen snoeien - maart 2019