Rozentuin Belmonte arboretum op TV 14 juni 2018 – herhaling 2017
13 juni 2018 2114 bekeken

Rozentuin Belmonte arboretum op TV 14 juni 2018 – herhaling 2017

Op donderdag 14 juni 2018 werd het onderwerp Rozen Belmonte arboretum te Wageningen in beeld gebracht in het TV programma BinnensteBuiten van de kro-ncrv met de veronderstelling dat het een nieuw onderwerp was. Het was een herhaling van 14 september 2017. Collectiebeheerder Mirjam Lemmers vertelde over deze uitgebreide collectie rozen en hoofdtuinman Bert Verbeek legde uit hoe de rozentuin is aangelegd en werd onderhouden.

Met dank aan Hennie Droste die ons opmerkzaam maakte op deze uitzending van 14 juni 2018, echter een herhaling van vorig jaar.

De uitzending van 14 september 2017 is te zien via binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/fragmenten/rozen-belmonte-arboretum

Tekst Hans Homburg

Update 14 juni 2018 na de uitzending – het is een herhaling uit 2017.

Vorige Rosa 'Heilige Elisabeth' bloeit in de rozentuin Huis Doorn
Volgende Rozen in Den Haag 9 juni 2018

Verslag 2-daagse tuinenreis Friesland 4 en 5 augustus 2017

Tijdens de 2-daagse tuinenreis Friesland hebben we vijf tuinen bezocht. Dag 1 De eerste stop was de Oevertuin in De Blesse. Hier werden we welkom geheten met een kopje koffie,

Rosarium Boskoop is een bezoek waard!

Veel werk is verricht in het Rosarium in Boskoop om de rozen in al haar glorie te presenteren. Het Rosarium aan het Guldemondplantsoen te Boskoop ziet er nu prachtig uit,

Voorjaarssnoei

Omstreeks half maart kunnen tuinrozen laag gesnoeid worden, of laat ze wat verzorgd, gewoon doorgroeien. Tussen deze twee snoeivarianten gaat het. Gecultiveerde rozen flink gesnoeid een nieuwe start geven op