8 juli 2019 958 bekeken

Tuinen van leden in juni 2019

De kracht van een tuin met rozen.

Het duurt soms jaren om een goede basis te creëren voor een mooie tuin met rozen, het is de kunst van geduld en voortschrijdend inzicht en doorzetten. Maar ontstaat er dan een tuin mét verschillende rozen en andere beplanting dan kan je daar lang van genieten.

In het kader van Tuinen van leden deze keer een bijdrage van Hennie Droste, Kitty Karis en Kees Mirande. Voorbeeldige tuinen die ook inspiratie kunnen geven voor anderen. Zoek vooral naar passende combinaties van planten, het hoeft niet persé alleen een rozentuin te zijn en maak een keus voor mooie potten en fraaie accenten in uw tuin. Zoals een stijlvolle zonnewijzer in de tuin van Kitty en zoals in de tuin van Kees. Wat een waardevolle tuinen. Vanaf de foto’s is het al een genot om te bekijken, in je eigen tuin, klein of wat groter, kan je na een beetje tuinieren intens genieten van kleuren, vorm en geur.
Vooral de roos ‘Groei & Bloei’, gekweekt door ‘onze’ Marco Braun is een topper, daar kunnen we met recht van genieten volgens de twee inzenders waar deze roos groeit.

Dank voor jullie bijdragen!

Met de 2 pijlen linksboven in de foto-slider kunt u de foto’s stilzetten en als u op de foto klikt ziet u een vergroting.

Nieuwe bijdrage leveren voor Tuinen van leden?

Wilt u ook een bijdrage leveren en foto’s insturen? Dat kan. Maak zonnige foto’s in groot formaat, geef de rozen eventueel een naam mee en geef de naam van de fotograaf erbij.
Stuur uw bericht naar de web-redactie via email homburg.hans@planet.nl

Tekst Hans Homburg

Vorige Rozentuin in Trompenburg Tuinen & Arboretum 2019
Volgende Rozenvereniging Nos Jungunt Rosae 1891-1993

15e Int. Heritage Rose conferentie verplaatst naar 2023

Vanwege de beperkingen in verband met de coronacrisis werd dit evenement al eerder geannuleerd. Op 14 mei 2020 heeft de organisatie kenbaar gemaakt dat dit evenement in 2023 wordt gehouden.

Herfst Fair Botanische Tuin Kerkrade 24 september 2017

EEN KIJKJE NEMEN EN GENIETEN OMDAT WE HET NAJAAR PAS ECHT GEZELLIG WILLEN MAKEN Op zondag 24 september 2017 van 10:00 – 17:00 uur organiseert de Botanische Tuin Kerkrade weer

Rozentuin Belmonte arboretum op TV 14 juni 2018 – herhaling 2017

Op donderdag 14 juni 2018 werd het onderwerp Rozen Belmonte arboretum te Wageningen in beeld gebracht in het TV programma BinnensteBuiten van de kro-ncrv met de veronderstelling dat het een