27 september 2017 2422 bekeken

Verslag Najaarsbijeenkomst Landgoed Huis Doorn op 23-09-2017

De Najaarsbijeenkomst op zaterdag 23 september viel samen met een windstille en uitbundig zonnige dag. Op dit historische landgoed Huis Doorn werden we ontvangen in de Oranjerie met koffie en wat lekkers en aansluitend werden we degelijk geïnformeerd door Tjitske en Jolco Brolsma aan de hand van een presentatie van historische tekeningen en hedendaagse foto’s van de Rozentuin ‘Auguste-Victoria Garten’.
We wandelden in 2 groepen naar de rozentuin waar we uitleg kregen van Tjitske en Jolco. De tuin lag 5 minuten lopen vanaf de Oranjerie, enigszins omsloten door Rhododendrons en bomen. De gazons en rozenperken zagen er heel netjes uit, het werk van een groep vrijwilligers. Hoewel de rozengroei- en bloei dit jaar wat tegen viel, zag de tuin er heel verzorgd uit. Daarna een wandeling door het bos terug naar de Oranjerie voor de uitgebreide lunch.

Tot slot was de mogelijkheid om het museum en de bijzondere tentoonstelling tekeningen te bezichtigen.
Een zeer geslaagde dag met dank aan alle aanwezigen, en Kitty Karis, Tjitske en Jolco Brolsma die dit hadden georganiseerd.

Zie ook het artikel over de Rozentuin met de plattegrond op de pagina Rosarium Museum Huis Doorn

Verslag en foto’s
Hans Homburg

Vorige Herfst Fair Botanische Tuin Kerkrade 24 september 2017