14 juli 2019 914 Views

Verslag uitreiking Gouden Roos van Den Haag 13 juli 2019

De uitreiking van de Gouden Roos van Den Haag is traditiegetrouw het toppunt en afsluiting van het Rozenconcours in het Rosarium Westbroekpark.

Martin Vissers uit België ontving dit jaar deze bijzondere prijs met zijn klimroos ‘Perfume Dreams’ uit handen van Mendy van Veen, stadsdeeldirecteur Scheveningen van de gemeente Den Haag. Ook de Publieksprijs 2019 werd uitgereikt aan Martin Vissers, eveneens voor deze rijk bloeiende witte Rosa ‘Perfume Dreams’, een unicum bij deze 59e editie van het Internationaal Rozenconcours in Den Haag op 13 juli 2019.

Naast deze prijzen Gouden Roos van Den Haag 2019 en de Publieksprijs 2019 kreeg Martin Vissers het certificaat goud voor zijn klimroos ‘Perfume Dreams’ die in vak 185 groeit én het certificaat goud voor zijn oranje bloeiende trosroos Rosa ‘Persiun Sun’ in het vak 321.

Rosa 'Persiun Sun'

Een heel mooie ‘Dag van de Roos’

De dag begon bewolkt en aan het begin van de middag brak de zon door die deze goed bezochte ‘Dag van de Roos’ met gelijktijdig het 59e Internationaal Rozenconcours Den Haag tot een succes maakte.

Dank aan alle vrijwilligers, kraamhouders, organisatie, het restaurant, de parkmedewerkers en de gemeente Den Haag. Een topdag in dit prachtige Westbroekpark. En u kunt natuurlijk de komende maanden genieten van deze rozenpracht tot in oktober-november én wandelen in dit fraai onderhouden park als geheel.

Verslag en foto’s Hans Homburg

Met de 2 pijlen in de ‘foto-slider’ kunt u de foto’s stilzetten en er op klikken voor een vergroting.

Zie ook het verslag Dag van de Roos 2019, follow your dreams en het 59e Internationaal Rozenconcours in Den Haag 2019.

Previous Rozenvereniging Nos Jungunt Rosae 1891-1993
Next Verslag 59e Internationaal Rozenconcours Den Haag 13 juli 2019

Verslag Historische Tuin Aalsmeer 19-10-2019

Een prima dag en de zon liet zich weer zien. Heel fijn wanneer je door deze Historische Tuin Aalsmeer wandelt met rondleiders Cees van Dam en Theo de Groot die

Rozenbottels in Aalsmeer 17 augustus 2018

Rozenbottels in de Historische Tuin Aalsmeer Aanpassing – 7 oktober 2018 : tekst in foto’s van Rosa Villosa | Bottelroos, hadden abusievelijk de naam Rosa arvensis | Bosroos gekregen, gecorrigeerd, inclusief andere aanpassingen.

Najaarsbijeenkomst Boskoop op 22 september 2018

Het einde van het seizoen besluiten we traditiegetrouw met de Najaarsbijeenkomst. Dit jaar zijn we op 22 september 2018 te gast in Boskoop bij Jan Spek Rozen en het Rosarium