Terug naar nieuwsoverzicht

ALV Rozenvereniging Zaterdag 2 maart 2024 in ’t Paviljoen in Rhenen

Een mooie dag voor een algemene leden vergadering. Meer dan 40 deelnemers waren present bij de vergadering en de aansluitende presentatie van Marc Vermeulen. Na afloop was voor ieder lid een roos beschikbaar. En wel de Rosa Meilove van winner Meilland. De agenda is voortvarend doorgenomen, de financiële cijfers 2023 en de begroting 2024 zijn helder en duidelijk gepresenteerd door onze nieuwe penningmeester Margot Haakman. Ook zijn voorstellen gedaan voor aanpassing, vereenvoudiging en verheldering.

Presentatie Marc Vermeulen

Na de vergadering werd door Marc Vermeulen een presentatie gehouden over zijn laatste boek ‘De Rozenweide’, een prachtig boek met veel aanwijzingen over hoe je omgaat met kleur in de tuin en vooral hoe je rozen in je tuin kunt verwerken.

Ontwerp van een tuin waarbij de structuur gebaseerd is op kunst, namelijk een schilderij van de schilder Howard Hodgkin. Hodgkin omschreef zijn schilderijen als de ‘equivalents of memories’; het zijn ‘vertalingen’ in kleur en vorm van ervaringen die niet noodzakelijkerwijs visueel van aard waren. We werden meegenomen in het ontwerp met kleur en plantcombinaties, veelal met rozen.