Van de voorzitter

Beste Rozenvrienden,

Dit jaar 2022 verwelkomen wij een nieuwe website voor de Rozenvereniging. En als u dit leest dan bevindt u zich op de vernieuwde website.  Met deze vernieuwing vertrouwen we erop dat we van de website de komende jaren volop gebruik zullen maken voor communicatie en informatie van en voor leden en belangstellenden. Kortom een nieuw elan!

Wij zijn de secretaris veel dank verschuldigd omdat zij de kar voor een frisse, vernieuwde en rozenrijke website heeft getrokken.

Ondanks de coronaperikelen zijn we in staat geweest om in 2021 en in 2022 een volledig programma voor de binnenland excursies samen te stellen.

De buitenland excursie naar België heeft in juni 2022 zijn beslag gekregen met bezoeken aan de prachtige Rosaria van Antwerpen, Mechelen en Coloma te Sint-Pieters-Leeuw alsmede aan de wonderschone collectie rozen van Martin Vissers. Een bron van mooie en prijswinnende nieuwe rozen.

Recentelijk is de excursie naar Zeeland geweest en de Najaarsbijeenkomst in de Botanische Tuin te Utrecht.

Voor volgend jaar kunnen wij nu al aankondigen dat op 17 en 18 juni 2023 de Rozen Biënnale zal worden gehouden. Op diverse locaties in Nederland zal hiervoor volop aandacht aan de rozen worden besteed. Uiteraard zijn wij ook bezig de buitenland reis 2023 in de steigers te zetten. Met de leden van de excursiecommissie zal een interessant programma in Nederland samengesteld worden.

De nieuwjaarsbijeenkomst van de vereniging zal te Wijk bij Duurstede op zaterdag 14 januari gehouden worden waarbij ook een stadswandeling onderdeel van het programma zal zijn.

Met vriendelijke groet,
Willem Jan Pepping