6 Dagen op Rozenreis naar David Austin in Shropshire, Engeland. Woensdag 19 tot en met maandag 24 juni 2024

502 502 mensen hebben dit evenement bekeken.

Op verzoek van veel leden gaat de Rozenreis in 2024 naar Engeland. Met gepaste trots kunnen we melden dat het ons, na een voorbereiding van 2 jaar, is gelukt een bezoek te organiseren aan de tuinen en kwekerij van David Austin. Daarnaast bezoeken we privétuinen, landhuizen, het historische en groene Shrewsbury en schenken we aandacht aan het oudste voorbeeld van industrieel erfgoed namelijk ‘Iron Bridge’.

Het volledige programma en boekingsdetails vindt u verder in dit artikel of in het januari nummer van het Rozenbulletin.

PROGRAMMA (onder voorbehoud)

Dag 1

Per Stena Line van Hoek van Holland naar Harwich. Opstapplaatsen: het busstation naast NS-station Amersfoort 17.30 uur en het busstation voor station Utrecht NS Lunetten 18.15 uur. Vertrek ferry 22.00 uur

Dag 2

Ontbijt aan boord, ontscheping rond 8.00 uur

Tuin 1: Beth Chatto (www.bethchatto.co.uk), Elmstead, Colchester. Beth Chatto transformeerde een overwoekerde woestenij, die ongeschikt werd geacht voor fruitteelt, in een reeks informele tuinen. Omdat de omstandigheden in de tuinen sterk variëren, zijn er 5 verschillende gebieden gecreëerd die nuttige voorbeelden geven van het samenwerken met de natuur om voor elke plant de juist plaats te vinden.

Tuin 2: Coton Manor (www.cotonmanor.co.uk), bij Guilsborough, Northamptonshire Het 17e eeuws landhuis is het centrale middelpunt van de tuin met gemengde borders met rozen, muren bekleed met rozen, waaronder Rosa ‘Zeven Zusters’. De aanleg van de tuinen is begonnen in de jaren 1920 door de grootouders van de huidige eigenaars. Dit jaar werd Nations favorite garden award toegekend.

Coton Manor

Lunch

Rond 18.00 aankomst in 4**** Telford Hotel&Golfresort (www.telforthotelgolfresort.co.uk) Diner in het hotel

Dag 3

Tuin 3: David Austin Roses, Albrighton, Shropshire (www.davidaustinroses.com) Rondleiding door de thematuinen, zoals de Rennaisance Garden en een kijkje achter de schermen. Lunch op eigen gelegenheid

Tuin 4: Wollerton Old Hall, Market Drayton, Shropshire https://www.wollertonoldhallgarden.com/ Een typisch Engelse country garden met mooi beplante borders, rozen, topiary en vergezichten over het omliggende landschap.

Wollerton Old Hall Garden with Cream Tea

Diner in het hotel

Dag 4

Tuin 5: Powis Castle in Welshpool (www.nationaltrust.org.uk) Middeleeuws kasteel, hooggelegen op de grens van Engeland en Wales met spectaculair uitzicht op de terrassentuinen met de rijk gevarieerde beplanting, waaronder veel rozen en het lager gelegen landschap.

Lunch op eigen gelegenheid

In de middag bezoeken we Shrewsbury, een middeleeuwse, groene stad, gelegen in een bocht in de rivier de Severn. De stad is in de 16e en 17e eeuw welvarend door de wolindustrie. Er zijn veel bezienswaardigheden en monumentale gebouwen, waaronder het kasteel.

Tuin 6: Wijziging op het programma in het Rozenbulletin: Stone House Cottage Garden and Nurseries, Church Lane, Nr Kidderminster, Worcs DY10 4BG : “A romantic garden set in an old walled kitchen garden. The area is only 1 acre but seems much larger- hedges divide it into different compartments and create diverse habitats in which to grow the vast selection of rare and unusual plants that thrive here. ( https://www.shcn.co.uk/photographs )

Diner in het hotel

Dag 5

Ontbijt en checkout hotel Bezoek aan Iron Bridge, 1e gietijzeren brug ter wereld, die werd geopend in 1781 en een symbool is van de industriële revolutie. De brug overspant de rivier de Severn. Toelichting door gids ter plaatse.

Tuin 7: Coughton Court, Alcester, Warwickshire ( www.coughtoncourt.co.uk) Bezoek aan huis en tuin. Gemengde dubbele borders en een rozenlabyrinth, met daarin 75 verschillende soorten rozen, geopend in 1996 door Alan Titchmarsh (Gardeners World). De tuin is benoemd tot Garden of Excellence door de World Federation of Rose Societies

Lunch op eigen gelegenheid

Tuin 8: Fudlers Hall prachtige privé tuin in Mashbury, Chelmsford, Essex (www.essexngs.co.uk) Opengesteld in het kader van het National Garden Scheme

Afscheidsdiner in een pub en aansluitend Vertrek naar Harwich voor inscheping met vertrek ferry om 23.00 uur

Dag 6

08.00 uur aankomst Hoek van Holland, ontbijt aan boord en vertrek naar de opstapplaatsen Utrecht en Amersfoort.

Prijzen:

De prijs voor dit arrangement bedraagt 995 euro
Toeslag kamer voor alleengebruik 125 euro
Toeslag hut alleengebruik 58 euro
Toeslag buitenhut met beneden bedden 34 euro
Reserveringskosten ad 25 euro per factuur
Calamiteitenfonds 2,50 euro per factuur
Consumentenbijdrage SGR 5 euro per persoon

Inclusief in het arrangement: het vervoer per luxe touringcar met chauffeur en reisleiding, 2x overnachting + ontbijt aan boord, 3x overnachting met ontbijt en diner in het hotel in Telford, de entreekosten, 1 lunch,1 cream tea en 1 afscheidspubdiner.

​Exclusief drankjes bij de lunches en diners en fooien

Opstapplaatsen: 17.30 uur Plateau busstation NS station Amersfoort en 18.50 uur Busstation voor NS station Lunetten, Utrecht Rechtstreeks reizen naar de haven van Hoek van Holland, bij aanmelding s.v.p. aangeven

De reis gaat door bij minimaal 25 personen.

Aanmelden voor deze reis kunt direct via een speciale toegang op de website van Garden Tours via link: https://gardentours.nl/rozenvereniging

Voor de betaling ontvangt u via Garden Tours rechtstreeks een betalingsverzoek. U wordt verzocht zelf een reis -en /of een annuleringsverzekering af te sluiten en een bewijs van een ziektekostenverzekering bij u te dragen.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u mailen met pepsa@planet.nl (Willem Jan Pepping) of nettyverdouw@caiway.net (Netty Verdouw).

Event registration closed.

Datum en tijd