De eerste Rozen Biennale in weekend 17 en 18 juni 2023.

Na een jaar voorbereiding was het zover. De eerste Rozen Biënnale onder auspiciën van de Nederlandse Rozenvereniging.

Deze Rozen Biënnale vond plaats op vier locaties tegelijkertijd. In de Rozenhof te Lottum, bij De Wilde te Zutphen, bij Abbing te Zeist en De Zeeuwse Oase, voorheen Zeeuwse Rozentuin, te Kats.

Een evenement met diverse aspecten. Het eerste aspect was om aandacht te geven aan de Roos, het tweede aspect was zichtbaarheid van de vereniging te vergroten en het derde aspect was om nieuwe leden te werven.

De voorlopige conclusie is dat aan al deze aspecten voldaan is. Zij het dat het bezoek aan de locaties en aan de stand van de vereniging forse verschillen liet zien. Van in de rij staan op de ene locatie tot een opvallende stilte op een andere locatie. De foto’s zijn dan ook geen afspiegeling van de werkelijkheid ter plaatse. Het gehele evenement heeft mogen plaatsvinden met mooi weer en heeft ook direct tot een aantal nieuwe leden geleid. Vele flyers en rozenbulletins zijn uitgereikt en de verwachting is dat we de komende tijd nog meer nieuwe leden kunnen verwelkomen.

Locatie De Wilde te Zutphen met Jacqueline Rosie en Margot Haakman

Stand bij Abbing te Zeist met Sylvia Groot en Ien Hempenius

Sylvia en Simon Duin op de Rozen Biënnale

Stand te Lottum met Wina Vleeming en Roger Willeghems (foto uit nieuwsbrief van Rozenhof)