Terug naar nieuwsoverzicht

Tijd over en zin in een nieuwe inspirerende uitdaging? De  Nederlandse Rozenvereniging zoekt een nieuwe Voorzitter

De Nederlandse Rozenvereniging, een enthousiaste vereniging van liefhebbers met een passie voor rozen, is dringend op zoek naar kandidaten voor de functie van

De functie
Als voorzitter geef je samen met de andere leden van het bestuur leiding en sturing aan de vereniging die op dit moment uit 446 leden bestaat in zowel binnen en buitenland.

Het huidige bestuur bestaat uit vicevoorzitter, secretaris, penningmeester en algemeen lid.

Daarnaast zijn er commissies voor de excursies, het Rozenbulletin en de Buitenlandreis. De benoeming is voor 4 jaar, met de mogelijkheid tot verlenging.

Naast het leiden van bestuursvergaderingen (ca 4 x per jaar) leg je namens het bestuur verantwoording af aan de leden tijdens de Algemene Ledenvergadering waarvan je tevens de voorzitter bent.

Het vertegenwoordigen van de Nederlandse Rozenvereniging in binnen- en buitenland en het onderhouden van contacten met vergelijkbare verenigingen behoort tot het takenpakket.

Overige taken zijn o.a. actieve betrokkenheid bij excursies en evenementen georganiseerd door de vereniging, luisteren naar leden/ het stimuleren van leden, vacatures invullen.

Functieprofiel

Gedreven, communicatief, vooruitstrevend, verantwoordelijkheidsgevoel. Bestuurlijke ervaring is een voorwaarde.  Kennis van de Rozenwereld is een pré evenals affiniteit met bloemen en in het bijzonder rozen.

Wat krijg je ervoor terug:

Het mogen besturen van een bloeiende vereniging die niet voor niets al bijna 60 jaar bestaat! En het gevoel dat het leveren van een bijdrage aan het promoten van het gewas roos vele mensen wereldwijd blij en gelukkig maakt.

Meer informatie:
Dus, heb je een passie voor rozen, draag je de vereniging een warm hart toe, heb je ervaring en tijd, meld je dan aan als kandidaat. Neem contact op met onze secretaris Kitty Karis (secretaris@rozenvereniging.nl) of onze vicevoorzitter Willem Jan Pepping (pepsa@planet.nl)