Excursie zaterdag 15 juni naar Woubrugge, Leimuiderbrug, Burgerveen en Zwanenburg

604 604 mensen hebben dit evenement bekeken.

De Excursiecommissie Binnenland nodigt u uit om deel te nemen aan de excursie op zaterdag 15 juni 2024. De locaties bevinden zich op de grens van Zuid – en Noord Holland. Bezoek aan MNP (Meilland Rozen) in Leimuiderbrug, Rozen en Radijs in Burgerveen. We besluiten de dag in de (rozen) tuin van Wilma in Zwanenburg.

Tot onze spijt kan het bezoek aan de tuin van Marco Braun geen doorgang vinden. Het programma is hierop aangepast.

We worden vanaf 10.30 uur verwacht in ’t Oude Raethuys in Woubrugge voor koffie met gebak. Een prachtige locatie gelegen aan de Woudwetering, de verbinding tussen de Wijde Aa, Braassemermeer en de Oude Rijn.

MNP Suntory in Leimuiderbrug

Vertrek om 11.45 omdat we om 12.00 uur worden verwacht bij MNP Suntory. MNP is in Nederland de vertegenwoordiger van Meilland rozen uit Frankrijk. Het bedrijf is sedert 1999 in Leimuiderbrug gevestigd. Het nieuwe kantoor is indertijd geopend door Mw Meilland, Theo Ruys van MNP en Mariette Edelman als voorzitter van de Rozenvereniging. Op de locatie is een proefveld van Meilland rozen en bedoeld om de rozen te testen in het Nederlandse klimaat. Naast Rozen brengt MNP ook Mandevilles, Dipladenia, onder de naam Sundaville op de markt.

Foto van de tuin van Marco Braun

Rozen en Radijs te Burgerveen

Rozen en Radijs ligt ongeveer 300 meter af van MNP.

Om 13.00 uur wordt de lunch in Rozen en Radijs geserveerd. In Burgerveen op de grens met Leimuiderbrug is sinds jaar en dag een rozenkweker gevestigd. Naast rozenkweker is het bedrijf verder ontwikkeld en heeft een kas omgebouwd tot een tropische plantenkas met brug en water. Bovendien kun je hier lunchen of een high tea vieren. Een prachtige plek dus voor ons als lunchadres omringd door bezienswaardigheden.

Rozentuin Wilma en Willem Jan

Rond 15.00 uur vertrekken we naar Zwanenburg. Sinds 2015 wonen wij in Zwanenburg, want wij wilden een grotere tuin dan bij het vorige huis en ook een moestuin aan huis. En dat is in Zwanenburg mogelijk gebleken. Op een locatie van meer dan 2.000 m2 staan nu meer dan 300 rozen, is een fruittuin aangelegd, een siertuin om het huis en een rotstuin met vijver.

Alhier zal de dagexcursie worden afgesloten met een drankje.

Rosa ‘Westerland’ en Rosa ‘Blairy no 2’

Geheel links Rosa ‘Rhapsody in Blue’, midden Rosa ‘Windrush’ en rechts Rosa ‘Pink Climber’

Aanmelding en kosten:

De kosten voor deze dag zijn € 36 p.p. Geef bij opgave het aantal personen door, eventuele dieetwensen en graag ook uw lidnummer.

Aanmelding voor deze excursie kan tot uiterlijk tot donderdag 6 juni 2024 bij Willem Jan Pepping via e-mail op pepsa@planet.nl via een SMS /What’sapp bericht op tel: 06-51193078), dus niet bij het secretariaat!!

U kunt het bedrag overmaken op rekeningnummer NL90 INGB 001345245 t.n.v. de Nederlandse Rozenvereniging o.v.v. Excursie 15 juni en uw lidnummer.

In verband met het reserveren van de lunch is uw aanmelding pas definitief na ontvangst van uw betaling.

Het dagprogramma ziet er als volgt uit:

10.30 uur Aankomst en welkom in ’t Oude Raethuys in Woubrugge

Adres:  Raadhuisstraat 2 , 2181 BE Woubrugge