Terug naar nieuwsoverzicht

Open Tuinen dagen 14, 15 en 16 juni – 10.00 tot 17.00 uur in Amsterdam

Nieuw en Oud in de Grachtentuin

Tijdens het derde weekend van juni opent een reeks grachtentuinen, van zowel particulieren als instellingen, de deuren voor het publiek. Voor iedereen die nieuwsgierig is naar het groen dat schuilgaat achter de grachtenpanden zijn de jaarlijkse Open Tuinen Dagen het moment om op ontdekkingsreis te gaan.

Wat is oud, wat is nieuw in de eeuwenoude grachtentuinen? Waardoor heeft de huidige eigenaar van de grachtentuin zich laten inspireren? Om hierin meer inzicht te krijgen heeft de bezoeker van de Open Tuinen Dagen dit keer de kans een vergelijking te maken tussen heden en verleden.

Grachtentuinen Fonds

Een gedeelte van de opbrengst van de Open Tuinen Dagen komt ten goede aan het Grachtentuinen Fonds, beheerd door het Cultuurfonds. Met dit fonds worden Amsterdamse projecten gesteund die openbaar toegang tot groen erfgoed in de hele stad en voor de hele stad mogelijk maken. Van de grachten, voor de stad.

Tickets

Tickets voor de Open Tuinen Dagen 2024 zijn te koop via de website van Museum Van Loon t/m 13 juni voor €20,- (excl. service kosten). Gedurende de Open Tuinen Dagen zijn tickets te verkrijgen bij één van de startadressen aan de deur of via de webshop voor €22,50 (excl. service kosten). Tickets zijn drie dagen geldig, iedere tuin kan eenmaal bezocht worden (met uitgezonderd van de tuin van Museum Van Loon).

Meer informatie over de Open Tuinen Dagen is te vinden op: